En av disse 20 har Norges beste firmanavn

“På hengende håret”, “Bare rør” og “Kåre på kaia” er tre av tyve delfinalister i kåringen av Norges beste firmanavn. Nå er det opp til det norske folk å avgjøre hvem som skal med i finalen.

For fjerde gang leter Gule Sider nå etter Norges beste firmanavn. Av 300 nominerte firmanavn har juryen nå valgt ut 20 delfinalister, og så er det opp til folket å stemme frem hvilke 10 firmanavn som fortjener å gå videre til finalen.

Juryformann i kåringen er Merethe Nyvold Johannessen i det nordiske kreative byrået Patchwork.

- Vi har fått inn veldig mange gode nominasjoner til årets kåring, og av alle 300 firmanavnene vi har vurdert så er det disse 20 som skiller seg ut. Vi er på leting etter et kreativt firmanavn som forteller noe hva bedriften leverer, og som samtidig gir positive assosiasjoner eller har en ekstra "snert" som gjør at det er et firmanavn man lett husker. På den måten vil firmanavnet fungere som god markedsføring for den bedriften det representerer, sier hun.

Hensikten med kåringen er å løfte frem små- og mellomstore bedrifter i det ganske land.

- Det finnes mye kreativitet blant små- og mellomstore bedrifter over hele landet, og det er utrolig gøy å se det store engasjementet nordmenn viser for bedrifter i sitt lokalområde. Nå håper vi alle blir med og stemmer frem sine favoritter!, sier Renate Morken, kommunikasjonssjef i Gule Sider/Eniro.

Stem på din favoritt
Publikum kan nå stemme på sin favoritt blant de 20 delfinalistene. De 10 firmanavnene med flest stemmer blir med i finalen hvor juryen kårer en vinner. Vinneren vil bli annonsert i midten av november.

Her kan du stemme på din favoritt: www.bestefirmanavn.no

Dette er de 20 delfinalistene i kåringen av Norges beste firmanavn 2017:

• Av & På Elektro (Elektriker i Hallingby, Buskerud)
  • Bare rør AS (Rørlegger i Skien, Telemark)
  • Hair and There (Frisør i Randaberg, Rogaland)
  • Hair e vi (Frisør i Florø, Sogn og Fjordane)
  • Han med traktoren AS (Gravearbeid/Brøyting/Transport i Kristiansand, Aust-Agder)
  • Hårny (Frisør i Harstad, Troms)
  • Helt dilla (Klesbutikk på Sætre, Buskerud)
  • Kåre på kaia (Café i Sjøvegan, Troms)
  • Knakende go (Massasjeterapi i Øyer, Oppland)
  • Kor Arti (Kor i Mo i Rana, Nordland)