EMIR slipper sin solodebut

Onge Su$hi Mane fra Sushi X Kobe blir til soloartisten EMIR, signerer med Sony Music og slipper sin solodebut «Faller» i dag 20. oktober.

På kort tid ble Sushi X Kobe et aldri så lite fenomen i norsk rap. Lojale fans. P3-listinger. Kontroverser. Sommerhits. Mediaoppslag. Og selvsagt utallige festivaler som ble revet ned av ivrige moshpits og en voldsom live-energi. Heldigivis er ikke Sushi X Kobe over, men fremover kommer Sushi til å kjøre sitt eget løp under døpenavnet EMIR. Han har jobbet med nytt materiale og nye produsenter parallelt med Sushi X Kobe det siste året.

Første låt ut fra soloartisten er «Faller». Låta er produsert av svenske Niklas Marklund og Andreas Sandgren, som nikker til britiske dansegulv, men samtidig en tekst som sentrerer rundt feilkoblinger, tanngnissing og speilbilder som ikke ser ut som man skulle ønske.

Hør «Faller» herhttps://open.spotify.com/album/3rIhjmddjVAfByElZT40aR

Emir Hvidsten Hindic (24) har en svært kreativ oppvekst i bakhånd, hvor han blant annet er trent i klassisk cello og har et spesielt gehør for musikk og kreativ utfoldelse. Sjangermessig beveger han seg mellom hip/hop, pop og RnB, men han henter også inspirasjon fra tidligere ravekultur. Nå har han også signert med Sony Music Norge, og låtene som venter oss vil klart og tydelig markere seg i det urbanske landskapet som noe nytt og spennende.

«Det er på tide å følge sin egen retning. Ta ansvar for noe. Bli voksen. Signere med en major-label. Lukte, føle, høre og teste om det er greit, liksom», forteller Emir selv.

Han lover at solomaterialet blir mer av det samme, men også tydelig annerledes enn Sushi X Kobe sine utgivelser.

EMIR har samarbeidet med et stort sprang av produsenter, hvor blant annet Rytmeklubben, Coucheron, Askjell Solstrand og Drippin har bidratt med sine særpreg. Tekstuniverset hans gir lytteren en blanding av nevrose, optimisme, feststemning og alvor.

«Faller» er ute i dag, 20. oktober.

Justin Timberlake slipper sitt fjerde studioalbum «Man Of The Woods» 2. februar! Første singelen «Filthy», med video, slippes allerede førstkommende fredag, 5. januar.3.1.2018 17:23Pressemelding

Med ti Grammys og fire Emmys i bagasjen, er Justin Timberlake klar med sitt fjerde studioalbum «Man Of The Woods», som slippes via RCA Records 2. februar. Albumet er tilgjengelig for forhåndsbestilling fredag 5. januar. Samme dag slippes også den nye singelen «Filthy», med tilhørende video regissert av Mark Romanek. Låten er skrevet og produsert av Timberlake, Timbaland og Danja, i samarbeid med James Fauntleroy og Larrance Dopson.

THÅSTRÖM annonserer syv festivalspillinger - deriblant fire norske - sommeren 2018!7.12.2017 11:55Pressemelding

Sveriges største rockestjerne heter Thåström. Med en fortid i blant annet Ebba Grön og Imperiet har han vært høyaktuell i fire tiår, og han fortsetter kontinuerlig å utvikle sin patenterte Europablues til nye nivå. Med det kritikerroste albumet Centralmassivet i ryggen, og en høstturné som solgte nesten 100 000 billetter, annonserer han i dag syv festivalkonserter i Skandinavia til sommeren - blant dem hele fire norske.