EMIR slipper «Luftslott»

Bergensartisten EMIR er tilbake og slipper pop-perlen «Luftslott».

Det siste året har det vært tilsynelatende stille fra 26 år gamle EMIR fra Bergen, men bak kulissene har det gått på høygir. I august kom han tilbake og serverte følelsen av lys og lyd som smelter sammen rundt deg på en klubb, med P3-listede «Midnight Rave» ft. Arif. Nå følger han opp med Lucas Nord-produserte «Luftslott». «Luftslott» er andre singel ut fra et kommende album, og låta har allerede rukket å bli en publikumsfavoritt på liveshowene hans.

««Luftslott» handler i stor grad om å reise veldig mye og føle at man er i en slags boble hvor man sjeldent får ro. Ting og hendelser flyr fort forbi og du er aldri heller helt fokusert på de rette tingene. Alt det maset som følger med til disse situasjonene og litt forventningene alle har til deg til en hver tid, er det jeg prøver få litt ro og fred fra» - EMIR

Og EMIRs beste tips for å få litt rod og fred?

«Sauna for eksempel, det funker veldig nice til å chille nedpå»

Det har snart gått ett år siden han slapp det Spellemann-vinnende debutalbumet «Mer av deg», og mens han har spilt konserter med Sushi x Kobe på store festivalscener som Roskilde og seneste Øyafestivalen, har han brukt mesteparten av tiden i studio for å skrive ny musikk.

Siden EMIR debuterte som soloartist for drøyt to år siden har mye skjedd. Debutlåten «Faller» og oppfølgeren «Alltid» ble omtalt som euforisk og episk, og låtene markerte seg klart som noe nytt og spennende i det urbane landskapet. Han har imponert med egne konserter på blant annet Øyafestivalen, Rockefeller og opptreden på blant annet Spellemann og P3 Gull. Han tok med seg en Spellemannspris hjem for debutalbumet «Mer av deg», og er nå klar for å sette i gang med ny musikk.

«Det føles veldig godt å være tilbake, og på tide egentlig også. Det er lenge siden jeg har gitt ut musikk nå, så jeg er veldig spent på hvordan folk sine reaksjoner kommer til å være» - EMIR

«Luftslott» slippes i dag, 13. september.

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Jesper Jenset, Khalid, Rat City, Calvin Harris, Stina Talling, Miley Cyrus, HAYES, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Lars Vaular, Bruce Springsteen m.fl.

Følg pressemeldinger fra Sony Music Norway

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Sony Music Norway