EMIR signerer med Sony Music

Emir Hvidsten Hindic (24) er den ene halvdelen av rapgruppen Sushi x Kobe. Med bangere som Flasker på flasker, Tenker feil og Aldri for mye, har duoen på kort tid bygget opp en lojal fanskare, spilt på utallige festivaler og blitt et femonem i norsk rap. Nå tar Onge $ushi Mane steget videre som soloartisten EMIR og signerer med Sony Music.

«Det er på tide å følge sin egen retning. Ta ansvar for noe. Bli voksen. Signere med en major-label. Lukte, føle, høre og teste om det er greit, liksom», forteller Emir selv.

Med en svært kreativ oppvekst i bakhånd, hvor han blant annet er trent i klassisk cello og, har EMIR et spesielt gehør for musikk og kreativ utfoldelse. Sjangermessig beveger han seg mellom hip/hop, pop og RnB, men han henter også inspirasjon fra tidligere ravekultur. Låtene som venter oss vil klart og tydelig markere seg i det urbanske landskapet som noe nytt og spennende.

«Det føles rart å gå solo fra SushiXKobe, men jeg vet med sikkerhet at jeg har Kristoffer/Kobe og Fakethias sin blessing, og at de kommer til å være med meg på solo, men også videreføre SushiXKobe-arven!»

EMIR har samarbeidet med et stort sprang av produsenter, hvor blant annet Rytmeklubben, Coucheron, Askjell Solstrand og Drippin har bidratt med sine særpreg. Tekstuniverset hans gir lytteren en blanding av nevrose, optimisme, feststemning og alvorlighet.

EMIR hviler ikke på laurbærene og er alltid på jakt etter kreativ utfordring – han vil uten tvil ta Norge med storm. Se opp for første singel ut fra EMIR 20. oktober.

Følg EMIR: