Emelie Hollow slipper nydelig julelåt

Endelig er Emelie Hollow tilbake med en ny singel, og at det er en julesang er ingen overraskelse for de som kjenner henne. Låten handler om å verne om de som trenger det aller mest.

- Låten skrev jeg i London, rett etter at jeg hadde kjøpt julekort i begynnelsen av september. Det er jul i hodet mitt hele året, og det viste seg at Wez, som jeg skrev låten med, også er eksepsjonelt glad i jul. Vi skrudde på en gammel Frank Sinatra juleplate, tente lys og snakket om våre favoritt juleminner. Dessverre har ikke alle bare gode minner rundt denne tiden, så vi bestemte oss for å skrive en sang med et budskap som kan nå ut til alle, forteller Emelie Hollow.

HØR "FEELING OF CHRISTMAS" HER.

- Jeg ELSKER jul, og har julestemning nesten hele året, men for noen er julen en tung og ensom tid. "Feeling Of Christmas" handler om nettopp dette, og hvor viktig det er spesielt i julen, å verne om de som trenger det mest, avslutter hun.

Om Emelie Hollow

I en alder av bare 19 år har Emelie Hollow fra Ås i Akershus gjort seg bemerket med sin formidlingsevne, låtskriving og vakre stemme. Som 18-åring var hun med i TV2-konkurransen The Stream høsten 2016 hvor hun signerte platekontrakt med Universal Music. I løpet av høsten slapp hun blant annet egenskrevne «Breathe» og «Save Me», og førstnevnte ble listet på NRK P3. Senere samme år signerte hun til publishing-giganten Sony/ATV. I april 2017 var Hollow aktuell med singelen «Like I Love You» hvor hun har jobbet med en rekke skandinaviske produsenter og låtskrivere. Bidragsytere er blant annet svenske Dhani Lennevald (Lykke Li) og Carl Falk (Demi Lovato, One Direction, Nicki Minaj, Ariana Grande). Nå er hun aktuell med «Feeling of Christmas» som slippes 3. november 2017

Photo: Jonathan Vivaas Kise

Turbonegro – Part III: RockNRoll Machine24.11.2017 10:55Pressemelding