Elton John gir ut stor samling

I dag annonserte Elton John slippet av samlingen «Diamonds» 10. november i en rekke formater. «Diamonds» blir tilgjengelig i 2CD-versjon, 3CD-bokssett, dobbel LP og på digitale plattformer, og kan forhåndsbestilles fra og med i dag.

«Diamonds» åpner med «Your Song» og inneholder alle de største låtene fra den legendariske engelskmannens karriere, blant annet med «Tiny Dancer» , «Rocket Man», «Don’t Go Breaking My Heart» og «Can You Feel The Love Tonight». De forskjellige formatene kommer også masse ekstramateriale i form av booklets og til og med en bok med historien bak alle låtene.

Se full oversikt i det vedlagte dokumentet.

I år er det 50 år siden Elton John startet låtskriversamarbeidet med Bernie Taupin. Etter å ha møttes i 1967 gjennom en annonse som søkte låtskrivere, har de sammen blitt en av tidenes mest suksessfulle låtskriverduoer. Elton sier følgende om forholdet til Taupin:

We are at 50 years, and our relationship is healthier than it’s ever been. There have been times in our relationship when we’ve written with other people, but it still didn’t stop the love. I love Bernie more than I’ve ever done and I think he probably feels the same way about me, because we’ve both led separate lives; we both write in separate rooms. We have an amazing respect and love for each other that’s only grown.’

Gjennom karrieren har Elton John solgt over 250 millioner album og har hele 58 låter som har ligget inne på Billboard Top 40. Han har vunnet seks Grammy-priser, 12 Ivor Novello Awards, én Oscar, to Brit-priser og én Tony-pris. Han har spilt over 3500 konserter i 80 land og har ingen planer om å legge turnélivet på hylla med det første. I sommer spilte han tre konserter i Norge, to av dem i Kristiansand og én på Hamar.

Foto: Terry O'Neill

Musikkvideo fra Emelie Hollow i samarbeid med Juleaksjonen21.11.2017 17:14Pressemelding

Låten «Feeling Of Christmas» handler om å verne om de som trenger det aller mest, og den sterke musikkvideoen berører et hvert kaldt vinterhjerte.   Da Emelie Hollow reiste til London i september for å skrive musikk, kjøpte hun sitt første julekort. Det viste seg at Wez, som hun skulle jobbe med, også er ekstra glad i jul.   - Vi skrudde på en gammel Frank Sinatra juleplate, tente lys og snakket om våre favoritt juleminner. Dessverre har ikke alle bare gode minner rundt denne tiden, så vi bestemte oss for å skrive en sang med et budskap som kan nå ut til alle, forteller Emelie Hollow  Resultatet ble «Feeling Of Christmas». Låten er listet på NRK P1 og P3, og er annonsert som aksjonslåten til Juleaksjonen på TV2 2017. Årets aksjon er i samarbeid med Røde Kors, og videoen viser sterke bilder fra deres arbeid kombinert med Hollow sin fremføring.    Se musikkvideoen HER.      Om Emelie Hollow:  I en alder av bare 19 år har Emelie Hollow fra Ås i Akershus gjort seg bemerket med sin formidli

BLUE LIPS fra Tove Lo ute i dag17.11.2017 14:35Pressemelding