Elsa & Emilie slipper "Chains Of Promises"

Elsa & Emilie slipper oppfølgersingelen til P3-favoritten «Au Volant». 6. januar er de klare med «Chains of Promises».

Foto: Stain Andersen

«Chains of Promises ble skrevet etter bylarm 2014. Den er basert på tanker og ideer fra vår siste kveld. Det er noen folk der ute som vet akkurat hva det betyr, og det er gøy. Låten har fått prøve flere forskjellige drakter, og vi kan endelig si at vi har funnet en som passer.» - Elsa & Emilie

Hør Elsa & Emilie - Chains Of Promises

«Chains of Promises» er singel #2 ut fra albumet «Kill Your Darlings», som slippes 20. januar. Både singel og album er skrevet av jentene selv, og produsert av Kristoffer Bonsaksen (Emilie Nicolas, Lugn, Bendik, Highasakite).

For tre år siden bergtok to 16 år gamle jenter fra Haugesund den norske musikkverdenen. Med sine karakteristiske harmonier og lydbilde, skilte de seg fra alle andre. Debutalbumet «Endless Optimism» fra 2014 ga dem Spellemann-nominasjon, tung spilletid på radio, en rekke store TV-opptredener og plasseringer i filmer og serier. Singelen «Run» fra blant annet serien Skam, er streamet over tre millioner ganger.

Nå er endelig Elsa & Emilie tilbake med ny musikk.

I august slapp 20-åringene første singel fra sitt kommende album.

“Au Volant” er en mystisk, suggerende låt som lokker en inn og legger tolkningen i lytterens hender. Med et noe mørkere lydbilde enn sist vitner den om en duo som har vokst mye siden sist. Elsa & Emilie er ulike, men utfyller hverandre på en perfekt måte som skaper den spennende dynamikken.

«Au Volant» ble raskt listet på P3 og en rekke andre kanaler, men ble lagt merke til også utenlands og fant veien helt opp til #3 på det anerkjente trendbarometeret Hype Machine, etter massiv deling og omtale på internasjonale blogger og nettsider.

Med et nytt, bunnsolid album, en rekke viktige festivaler og konserter samt internasjonal interesse ligger alt an til at Elsa & Emilie skal bergta både den norske og den internasjonale musikkscenen igjen.

Turnédatoer:

03.02 Trondheim Calling
04.02 Trondheim Calling
10.02 Son, Bayaz Ungdomsklubb
17.02 Bergen, Hulen
18.02 Volda, Rokken (Veka)
23.02 Kristiansand, Trashpop
24.02 Stavanger, Tou Scene
25.02 Haugesund, Flytten
02.-04.03 Oslo, Bylarm

Foto: Stain Andersen

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding