Elkjøp Vinterbro og HK har inngått tariffavtale

Handel og Kontor (HK) og ledelsen i Elkjøp, er nå enige om en tariffavtale som gjelder for de ansatte på Elkjøp Vinterbro.

1. nestleder Bjørn Mietinen

- Vi er fornøyde med at våre medlemmer nå får de rettighetene som en tariffavtale gir, sier første nestleder i HK, Bjørn Mietinen.

Han er glad for at medlemmene nå kan velge lokale tillitsvalgte som kan samarbeide med ledelsen lokalt, med utgangspunkt i rettigheter og plikter en tariffavtale gir.

Både HK og Elkjøp på Vinterbro, ser nå fram til et godt samarbeide.

- Vi kan nå anbefale kunder å handle i butikken på Vinterbro, i likhet med andre steder med tariffavtale, sier Mietinen. Hvis det ikke var blitt en løsning, ville dette endt med en streik på Elkjøp på Vinterbro. - Vi er glade for at det ikke ble nødvendig, sier Mietinen.

- Alle ansatte i Elkjøp som ønsker å organisere seg står fritt til å gjøre det. Vi har lyttet til våre ansatte og ønsker å sette en strek før en eventuell eskalering ville påvirket kundene våre, sier administrerende direktør Fredrik Tønnesen i Elkjøp Norge.

Kontaktpersoner i HK
Informasjonssjef Kirsti Hansen Demény, tlf: 979 91 929.

Kontaktpersoner i Elkjøp
Merkevaredirektør, Elkjøp Nordic, Åshild Indresøvde, tlf. 416 90 724.

1. nestleder Bjørn Mietinen