Elitevolleyball til Amedia

Norges Volleyballforbund har inngått avtale med Amedia.

Avtalen betyr at Amedias lokalaviser og Nettavisen vil sende minst 132 kamper fra volleyballens eliteserie kalt «Mizunoligaen» for kvinner og menn, inkludert seriespill og sluttspill.

Volleyballsporten i Norge har økt både i popularitet og i antall medlemmer de siste årene. Nivået i norsk volleyball er blitt betydelig høyere og flere klubber i Mizunoligaen satser internasjonalt gjennom Champions League og Europacupen.

- Avtalen med Amedia gjør at vi kan løfte ambisjonene til norsk volleyball, og at populariteten til idretten vår vil øke ytterligere. Det er en stor og viktig dag for idretten vår når vi nå har fått på plass en avtale som gjør kampene tilgjengelig gjennom lokalavisene over hele landet og blir gjenstand for profesjonell journalistisk dekning, sier markedssjef Iver Horrem i Norges Volleyballforbund.

Leder for Norsk Toppvolleyball, Edgar Broks, er veldig fornøyd med å komme på lag med Amedia.

- Avtalen med Amedia gjør at idretten vår blir vesentlig mer synlig på idrettskartet. Det å kunne skape en enhetlig profil for ligaen er noe vi har jobbet lenge for å få til. Kampene blir tilgjengelig i bedre bildekvalitet og med kommentatorer med god innsikt i idretten. Dette blir spennende, sier Edgar Broks.

− Volleyball og Sandvolleyball er idretter i vekst og som har engasjerte tilhengere både lokalt og nasjonalt. Det er helt naturlig for Amedia å satse journalistisk og redaksjonelt på dette. Vi er glade for å kunne tilby våre abonnenter livedekning av volleyball, og at vi kan være den arenaen volleyballen trenger for videre vekst og synlighet i Norge, sier konsernsjef Are Stokstad i Amedia.

Samtlige kamper, live og i opptak, vil være tilgjengelig i alle lokalavisene og i Nettavisen gjennom deres seksjon for sportsinnhold, Norgessporten.

Norges Volleyballforbund har over 22.000 medlemmer fordelt på cirka 350 klubber. Volleyballforbundet vil nå sammen med Amedia utvikle seeropplevelsen av volleyball videre til å bli et enda mere underholdende og tilgjengelig produkt.

Amedia har i dag omlag 520.000 abonnenter.

Konsernsjef i Amedia, Are Stokstad: tlf. 91 19 11 75

Markedssjef i Norges Volleyballforbund, Iver Horrem tlf. 99 62 70 00