Scandic Hotels

Elin Ekrol ny HR-direktør i Scandic Norge

17.8.2015 08:00 | Scandic Hotels

(Oslo, 17. august 2015) Elin Ekrol vender tilbake til sin tidligere arbeidsgiver og blir HR-direktør i Scandic Hotels Norge fra 1. november 2015. Ekrol kommer fra stillingen som HR-direktør i Findus.

Elin Ekrol vender tllbake til Scandic Hotels.

- Det er svært gledelig at Elin Ekrol vender tilbake til Scandic, sier administrerende direktør Svein Arild Steen-Mevold. Hennes solide kompetanse og erfaring vil styrke vår organisasjon og jeg ser frem i mot at Elin nå vil tre inn i Scandic Norges ledergruppe.

Engasjerte kollegaer
- Jeg gleder meg stort til å jobbe i Scandic og hotellbransjen igjen, sier Ekrol. Scandic har fantastiske og engasjerte kollegaer med et stort hjerte for service og for arbeidsplassen sin.

Ekrol var HR-direktør i Scandic fra 2011 til 2012. Siden den gang har Scandic Norge vokst kraftig og teller nå hele 87 hoteller fordelt over hele landet.

- Jeg har fra sidelinjen sett at Scandic har vært gjennom en eventyrlig vekst, og jeg må innrømme at det har klødd i fingrene etter å få være med på den viktige og spennende integrasjonsfasen Scandic har vært i siden fjorårets oppkjøp av Rica. Å videreføre arbeidet med å forene to stolte og tradisjonsrike hotellkjeder til én, er et viktig og givende oppdrag som jeg ser frem til å ta del i.

Lang militær karriere
Ekrol har vært offiser i marinen i nesten 16 år. Hun har utdannelse fra Sjøkrigsskolen i tillegg til arbeidsrett fra Universitetet i Bergen samt lederskap og organisasjonsteori. Foruten tidligere erfaring som HR-direktør ved Scandic, har Ekrol innehatt lederstillinger i Orkla og nå sist som HR-direktør i Findus.

For mer informasjon:
Svein Arild Steen-Mevold
Administrerende direktør, Scandic Norge
sveinarild.mevold@scandichotels.com

Tine Birkeland
Markedsdirektør, Scandic Norge
tine.birkeland@scandichotels.com

Elin Ekrol vender tllbake til Scandic Hotels.

Om Scandic Hotels

Scandic Hotels
Karenslyst Allé 11

+47 922 11 936http://scandichotels.no
Scandic er markedsleder i den nordiske hotellbransjen med en omsetning på drøyt 11 milliarder SEK. Kjeden har 13 500 medarbeidere og nesten 42 000 hotellrom fordelt på omlag 230 hoteller. Scandic opererer innenfor segmentet mellomklassehotell, og ca. 70 % av kjedens inntekter kommer fra forretningsreisende og konferanser. Kjedens lojalitetsprogram, Scandic Friends, er Nordens største lojalitetsprogram i hotellbransjen med sine 1,5 millioner medlemmer.

Følg saker fra Scandic Hotels

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Scandic Hotels på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Scandic Hotels