Eli Giske er ansatt som CFO i Posten Norge

Eli Giske (52) er ansatt som CFO i Posten-konsernet fra 1. januar 2017. Hun har siden 2014 vært selvstendig næringsdrivende med fokus på rådgivningsoppdrag og styreverv. I oktober i år ble hun midlertidig leid inn til CFO-stillingen i Posten Norge.
Elis Giske, CFO i Posten Norge

Stillingen som CFO ble utlyst da Tone Wille overtok som konsernsjef 11. oktober i år. Korn Ferry fikk oppdraget med å rekruttere ny CFO og har vurdert en rekke kandidater og søkere.

- Jeg var innledningsvis fast bestemt på at engasjementet i Posten var midlertidig, men etter å ha blitt kjent med både virksomheten og menneskene her, var jeg sikker på at denne jobben ville jeg ha, sier Eli Giske, som dermed valgte å melde seg på i konkurransen om CFO-stillingen.

Giske har erfaring fra toppledelsen i flere børsnoterte selskaper som CFO, og har vært CFO i blant annet EDB Business Partner, i det tidligere Posten-eide ErgoGroup, og senere CFO i EVRY ASA. Konsernsjef Tone Wille er godt fornøyd med ansettelsen.

- Eli Giske var en ideell kandidat til CFO-stillingen, men jeg trodde ikke hun var tilgjengelig for fast jobb. Uansett har det vært en fordel både for oss og henne å ha gjennomført en rekrutteringsprosess. Den har vist at hun er den beste kandidaten – også i konkurranse med andre kandidater, sier Wille.

I sine tidligere CFO-roller har Giske utover områdene knyttet til økonomi, finans og virksomhetsstyring, også hatt ansvaret for et bredt spekter av andre stabsområder. Giske har i dag styreverv i bl.a. i Ruter, Nye Veier, USBL og Itera.

Hun er oppvokst i Kristiansand, og bor i dag på Eiksmarka i Bærum.

Elis Giske, CFO i Posten Norge