Elektrisk salg for Audi Norge

Takket være fullelektriske Audi e-tron har Audi Norge allerede skrevet flere kontrakter hittil i år enn i hele 2018.

Foto: Morten Qvale for Audi Norge

– Fabrikken prioriterer det norske markedet, og det innebærer at vi har Audi e-tron tilgjengelig for rask utlevering hos alle landets forhandlere. 2019 blir et historisk godt år for Audi Norge, sier Elin Rosnes Sinervo, direktør for Audi Norge i Harald A. Møller AS.

Siden det ble åpnet for bestilling av Audi e-tron 55 mot slutten av januar i år, har tusenvis av nordmenn signert kontakt på den fullelektriske SUV-en. De første bilene er utlevert til kunder, og på bakgrunn av stor interesse har Harald A. Møller AS også lansert en Fast Track-versjon av bilen.

–  For oss som importør er det viktig å få tilgang til et volum som reflekterer interessen for bilen. Det lykkes vi med, og for kundene innebærer det at e-tron er et alternativ for kunder som ønsker bil nå, gjennom våre Fast Track-modeller, sier Sinervo.

Fast Track-utgaven av Audi e-tron 55 har en forhåndsdefinert utstyrspakke tilpasset det norske markedet. Dette er biler som ble bestilt og produsert før det ble åpnet for skreddersømbestilling, så mange av bilene står allerede klare til kunder som ønsker omgående levering hos Audi-forhandlere over hele landet. Utleveringen har også startet for kundebiler som er skreddersydd av kundene selv.

Audi e-tron 55 har inntil 466 kilometer rekkevidde etter den såkalte WLTP-standarden. Modellen er en fullblods SUV, samtidig som bilen hamler opp med rekkevidden fra modeller som er av vesentlig mindre størrelse. Bilen har god plass til fem personer, 660 liters bagasjerom, 600 liter bak og 60 liter i lasteluken foran, og hele 1725 liter om baksetene legges ned.

Luftfjæring er svært viktig for kjøreegenskapene til store og relativt tunge biler i det segmentet Audi e-tron 55 befinner seg i. Dette er standardutstyr på bilen. Videre har Audi e-tron høy bakkeklaring, regulerbar høyde og muligheten for hengerfeste med en hengervekt på 1800 kg. Bilen kan dessuten hurtiglades med inntil 150 kW hastighet.

–  Egenskapene til Audi e-tron gjorde at vi tidlig forstod at dette blir en ettertraktet bil for det norske markedet. Vi er svært tilfreds med samarbeidet med fabrikken, som innebærer at tilgang til biler ikke blir den flaskehalsen elbil-markedet har opplevd tidligere og gleder oss over mottagelsen i markedet, sier Sinervo.

Elin Sinervo, Direktør for Audi Norge

Nye Audi A4: Sportsligere og skarpere15.5.2019 12:48:59 CESTPressemelding

Nytt designspråk gir A4 tilhørighet til den store prestisjeklassen Fullt oppkoplet mot Internett, og med ny MMI-betjening Mildhybrid elektrifisering gir mer komfort og lavere forbruk S4 TDI kombinerer V6 TDI med elektrisk kompressor og 48-volt elektrisk anlegg. A4 utgjør kjernen i merket Audi. Etter fire års produksjon, blir den suksessfull mellomklassemodellen enda strammere og sportsligere. Eksteriøret oppdateres i samsvar med merkets nye designspråk, og det store MMI-touchpanelet gir en betjening som kundene vil kjenne fra sine smarttelefoner. Singelframe-grillen blir nå bredre og flatere; de horisontale linjene understreker bredden foran og bak. Sideprofilen er definert av distinkte muskler over støtfangerne, og den lavere skulderlinjen mellom dem. De sterke konturene over hjulhusene gjør qattro-genene godt synlige utvendig. LED-hovedlys blir nå standard på Audi A4. En ny verden: connectivity MMI-touchpanel med akustisk tilbakemelding erstatter vri- og trykkebryteren. TFT-panelet h