Elektrisk salg for Audi Norge

Takket være fullelektriske Audi e-tron har Audi Norge allerede skrevet flere kontrakter hittil i år enn i hele 2018.

Foto: Morten Qvale for Audi Norge

– Fabrikken prioriterer det norske markedet, og det innebærer at vi har Audi e-tron tilgjengelig for rask utlevering hos alle landets forhandlere. 2019 blir et historisk godt år for Audi Norge, sier Elin Rosnes Sinervo, direktør for Audi Norge i Harald A. Møller AS.

Siden det ble åpnet for bestilling av Audi e-tron 55 mot slutten av januar i år, har tusenvis av nordmenn signert kontakt på den fullelektriske SUV-en. De første bilene er utlevert til kunder, og på bakgrunn av stor interesse har Harald A. Møller AS også lansert en Fast Track-versjon av bilen.

–  For oss som importør er det viktig å få tilgang til et volum som reflekterer interessen for bilen. Det lykkes vi med, og for kundene innebærer det at e-tron er et alternativ for kunder som ønsker bil nå, gjennom våre Fast Track-modeller, sier Sinervo.

Fast Track-utgaven av Audi e-tron 55 har en forhåndsdefinert utstyrspakke tilpasset det norske markedet. Dette er biler som ble bestilt og produsert før det ble åpnet for skreddersømbestilling, så mange av bilene står allerede klare til kunder som ønsker omgående levering hos Audi-forhandlere over hele landet. Utleveringen har også startet for kundebiler som er skreddersydd av kundene selv.

Audi e-tron 55 har inntil 466 kilometer rekkevidde etter den såkalte WLTP-standarden. Modellen er en fullblods SUV, samtidig som bilen hamler opp med rekkevidden fra modeller som er av vesentlig mindre størrelse. Bilen har god plass til fem personer, 660 liters bagasjerom, 600 liter bak og 60 liter i lasteluken foran, og hele 1725 liter om baksetene legges ned.

Luftfjæring er svært viktig for kjøreegenskapene til store og relativt tunge biler i det segmentet Audi e-tron 55 befinner seg i. Dette er standardutstyr på bilen. Videre har Audi e-tron høy bakkeklaring, regulerbar høyde og muligheten for hengerfeste med en hengervekt på 1800 kg. Bilen kan dessuten hurtiglades med inntil 150 kW hastighet.

–  Egenskapene til Audi e-tron gjorde at vi tidlig forstod at dette blir en ettertraktet bil for det norske markedet. Vi er svært tilfreds med samarbeidet med fabrikken, som innebærer at tilgang til biler ikke blir den flaskehalsen elbil-markedet har opplevd tidligere og gleder oss over mottagelsen i markedet, sier Sinervo.

Elin Sinervo, Direktør for Audi Norge

Her er prisen på Audis nye e-tron27.8.2019 12:00:00 CESTPressemelding

Lavere vekt, ny drivlinje og økt effektivitet 120 kWh hurtiglading med opptil 80 prosent batterikapasitet på 30 minutter To elektriske motorer med en samlet effekt på 313 hk Launch Edition fra 499.000,- inkludert frakt og levering i Oslo Salgsstart 2. september og planlagt utlevering av biler i 2019 Etter tidenes salgssuksess for Audi i Norge med Audi e-tron 55, åpner salget av den nye og rimeligere versjonen Audi e-tron 50. Lanseringsutgaven koster 499.000 kroner. - Audi investerer tungt i elektrifiseringen av den internasjonale bilparken og det slår særlig godt ut i det norske markedet. En stor premium-SUV med mye utstyr fra Audi til denne prisen, det vil jeg beskrive som nesten oppsiktsvekkende, sier Elin Sinervo, direktør for Audi Norge i Harald A. Møller. Audi e-tron 50 quattro er nær identisk med Audi e-tron 55 quattro, som allerede har sørget for at 2019 blir tidenes beste år for Audi i Norge. Også Audi e-tron 50 quattro kommer med mye utstyr inkludert som standard. I Norge blan