Elbilfrokost: Gjør hele Norge ladeklart!

Om syv år skal diesel- og bensinbilsalget være slutt. Med cirka en million elbiler i 2025 må alle kunne lade, uavhengig av hvordan og hvor du bor, og uten at strømnettet kollapser. Det krever smarte løsninger og gode nasjonale støtteordninger. NBBL og Norsk elbilforening inviterer til frokostmøte onsdag 31. oktober.
Foto: Nadia Frantsen

Sameier og borettslag har de største utgiftene og de vanskeligste oppgavene når fellesgarasjen skal rigges for lading. Vi inviterer til debatt om positive virkemidler for å gjøre blokkbebyggelsen ladeklar.

Tid: Onsdag 31. oktober 07:30-09:00
Sted: Høyres hus

Påmelding

Program:

07.30: Frokost

08.00:

• Hvordan skal vi få en rask utbygging av infrastruktur i borettslag og sameier?
    Henning Lauridsen, advokat og avd.direktør, NBBL

• Enova bør opprette en nasjonal støtteordning for ladeklare borettslag og sameier slik Oslo har. Hvorfor det er nødvendig, og hvordan kan det innrettes?
    Christina Bu, generalsekretær, Norsk elbilforening

• Hva gjør regjeringen for å unngå ladeangst? Hvordan kan de få på plass en nasjonal støtteordning for å øke tempoet?
    Statssekretær Sveinung Rotevatn, Klima- og miljødepartementet

• 5 minutters gjennongang av Oslo kommunes støtteordning.
    Audun Garberg, avd.sjef, klimafag, Klimaetaten

• Innlegg
    Lars Haltbrekken, stortingsrepresentant for SV

08.40: Debatt med Christina Bu, Sveinung Rotevatn, Lars Haltbrekken og Henning Lauridsen. Debatten ledes av NBBLs Ketil Krogstad.

09.00: SLUTT

Arrangementet er gratis og kan også følges via livestream.

Velkommen til elbilfrokost!

Påmelding

Christina Bu i Norsk elbilforening gjestet vår podcast Boligpodden for å snakke litt om elbil. Episoden kan du høre her.

Foto: Nadia Frantsen