Ekstreme resultater med nanocoating

KTV Group har sammen med forskningsmiljø kommet et langt steg videre med bruk av nanocoating-produkter.

Det mest oppsiktsvekkende resultatet av testen var ved lave temperaturer. Overflaten på testplassen frøs til is, men området som var nanobehandlet hadde ingen isdannelse. Et slikt resultat viser at nanocoatingen helt klart kan redusere behovet for salting på fortau, uteområdet og lignende i fremtiden uttaler daglig leder Kennet Nilsen

Det jobbes også med en ny type behandling av takstein. I dag er det vanlig å male takstein. Problemet med maling er at kunden får et fremtidig vedlikehold med påføring av ny maling, samt at det fortsatt vil vokse mose. Fargetilsatt Nanocoating gir en lengre levetid, samt at man oppnår en rimeligere kostnad ved behandling. I tillegg holder taket seg fritt for mose og smuss, sier daglig leder Kennet Nilsen.
Nanocoating har også den effekten at den reduserer luftforurensning. Vi jobber med et testprosjekt hvor det såkalte giftlokket i Bergen skal forsøkes bekjempet. Ved at private og det offentlige tar i bruk teknologi som reduserer kostnad på vedlikehold, kan man på sikt oppnå en enorm forbedring i luftkvalitet, noe alle de store byene sliter med.
KTV Group vil fortsette sitt fokus på dette området, og det skal legges ned betydelige midler i utvikling avslutter daglig leder i KTV Group Kennet Nilsen.

Forskning og utvikling i KTV Group KTV Group har siden 1992 hatt fokus på utvikling. Vi analyserer stadig markedet og henter inpulser fra hele verden. Vi leder utviklingen innen vår bransje, med fokus på kvalitet, miljø og hms. Ledelsen i selskapet er delaktig i utviklingen og ser dette som det viktigste steg for å vinne nye kunder og markedsområder. Vi har et bredt samarbeid mellom våre partnere i inn og utland, og våre leverandører.