Eksotiske nyheter fra TUI

12.7.2017 08:00 | TUI Norge

Sommeren er tid for tradisjonelle klassiske ferievalg, mens vi våger oss ofte til mer eksotiske destinasjoner i vinterhalvåret. TUI lanserer nå 6 nye eksotiske reisemål for vinteren 2017 – Aruba, Barbados, St. Martin, Zanzibar, Malaysia og Goa.

Oceans Two Barbados TUI

- Vinteren er høytid for eksotiske reisemål, og det gleder oss at vi nå kan tilby hele seks nye drømmedestinasjoner denne vinteren, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI.

Bredere tilbud, fleksible avganger og håndplukkede hoteller

Samtlige destinasjoner er tilgjengelig på www.tui.no  fra og med i dag. Alle hotellene som tilbys er nøye utvalgt og vi vektlegger beliggenhet, høy standard og kundevurderinger. Våre gjester har også tilgang til personlig service gjennom vår Guide Online som er tilgjengelig 24 timer i døgnet via TUIs app, per telefon eller SMS.

Aruba

Aruba er en av ABC-øyene (Aruba, Bonaire og Curaçao) i Vestindia. Øyas største severdighet er kanskje strendene, flere av dem er regnet for å være blant de vakreste i verden. De aller fleste har azurblått hav og hvit sand. I tillegg er det like vakkert under vann som over vann, så du må definitivt benytte anledningen til å snorkle.

For ytterligere inspirasjon: http://www.tui.no/inspiration/5-gode-grunner-a-reise-aruba/

Barbados

Barbados, med strender du ofte ser i reklamefilmer, behagelig klima med mange soltimer, vaiende kokospalmer, frodig natur, karibiske rytmer og avslappet karibisk atmosfære er en av de mest populære øyene i Karibia. Du kan velge mellom å bo på den rolige vestkysten eller sydkysten som har et stort utvalg av restauranter, butikker og barer. Uansett hva du velger bor du nær kritthvite myke korallstrender og turkist hav.

Malaysia

En reise til Malaysia kan fylles både med strandliv og opplevelser. Her finner du kritthvite korallstrender, fossefall, skyskrapere, kjempeskilpadder og delfiner. På den malaysiske halvøya mellom Thailand og Singapore ligger hovedstaden Kuala Lumpur med Chinatown og Petronas Towers, en av verdens høyeste bygninger. Et lite stykke ut i havet vrimler det av grønne øyer, blant dem ferieøya Langkawi med fine strender og regnskog.

St. Martin

St. Martin, lilleputtøya med karibiske strender, ligger og balanserer på grensen mellom Atlanteren og Det karibiske hav. Med TUI kan du velge mellom de tre feriestedene Maho Bay i sydvest, Philipsburg i sør og Oyster Pond på øyas østkyst. Akkurat som Hispaniola er St. Martin en delt karibisk øy. Den nordlige delen er fransk (St. Martin) og den sørlige er nederlandsk (St. Maarten).

Zanzibar

Opplev en annen side av Tanzania. Like sør for fastlandet venter øya Zanzibar med lange paradisstrender, lys sand og innbydende turkist vann. Med korallrev, krydderplantasjer og markeder finnes det ferieopplevelser som passer for alle.

Goa

India er en verden så stor at et menneskeliv ikke er nok til å oppleve alle underverkene. Til tross for det kan også et kort besøk i landet gi deg en rekke nye opplevelser og åpne nye horisonter. For mange begynner alt i Goa, som lokker med sine brede strender og sin særpregede historie. Det gylne Goa, Østens perle, Østens Roma – bare navnene forteller oss at Goa er unikt. Med en sjelden blanding av øst og vest, den indiske og den portugisiske kulturen.

Bredere tilbud, fleksible avganger og håndplukkede hoteller

Reisene har fleksible reiselengder, og er dekket av pakkereiseloven.

Bilder: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0006735

Oceans Two Barbados TUI
Zanzibar TUI
Aruba TUI
Barbados TUI
Goa TUI
Malaysia TUI
St. Martin TUI

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly Nordic, Nazar og WonderCruises.

TUI Norge het inntil 1. november 2016 Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Norge og Danmark og Finnmatkat i Finland. Konsernet har siden 2000 vært en del av konsernet TUI Group, verdens ledende reisekonsern med virksomhet i mer enn 180 destinasjoner verden over. Konsernet har base i Tyskland og TUI Group er børsnotert på både FTSE 100 indeksen og tyske MDax. I 2014/15 noterte TUI Group en omsetning på €20mrd og et resultat på €1069m. Gruppen har ca. 76.000 ansatte i 130 land og tilbyr sine ca. 20 millioner kunder heldekkende service fra booking til hjemkomst. TUI sin virksomhet dekker hele verdikjeden, hvilket inkluderer ledende reisearrangører, 1.800 reisebyråer i Europa, seks flyselskap med mer enn 140 kort- og langdistansefly, mer enn 300 egne hoteller deriblant RIU og Robinson. Med 14 egeneide cruiseskip, som MS Europa og luksusskipet MS Europa 2, TUI Cruises «Mein Schiff»- flåten og fartøy under varemerket Thomson Cruises i Storbritannia, er TUI et velposisjonert konsern innen det sterkt voksende cruisemarkedet. Globalt ansvar for bærekraftig økonomi, økologi og sosialt ansvar er grunnleggende i vår forretningsvirksomhet. Som eneste reisekonsern i verden er TUI medlem av FNs Global Compact. Konsernet er også listet på den velrenommerte Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).