«Eksotisk miks» trekkes fra markedet

Vi har i dag fått beskjed fra Mattilsynet om at «eksotisk miks», som er en tørket fruktblanding fra BAMA, kan være mulig årsak til utbruddet av Salmonella.

Det aktuelle partiet har vært i salg siden 15. november i NorgesGruppens kjeder over hele landet; Spar, Meny, Jacobs, Joker, Kiwi, og Meny. Samt i Bunnpris.

Nå er det sendt inn produkter til laboratorium for analyse, men svarene kommer ikke før om noen dager.

Vi har altså ikke fått bekreftet at «eksotisk miks» er smittekilden, men denne situasjonen tar vi på største alvor, og har trukket produktet fra butikkene.

Vi ber forbrukere som har eksotisk miks i skapet hjemme om å kaste det, eller levere det tilbake til butikken.

Pressekontakt:
Pia Gulbrandsen
pia.gulbrandsen@bama.no

Om BAMA

Nedre Kalbakkvei 40

22 88 05 00http://www.bama.no

BAMA Gruppen AS er det ledende selskapet i Norge innen fersk frukt, bær, grønnsaker, salater og poteter. Vi opererer også innen andre ferske produkter som blomster og planter, drikker og påsmurte produkter. BAMA håndterer årlig over 500 000 tonn ferske produkter fra 1400 leverandører i 85 land på alle kontinenter.

Følg saker fra BAMA

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra BAMA på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra BAMA