Einar Flaa er ute med fantastisk ny singel

Foto: Grappa Musikkforlag

Da Einar Flaa var liten lå han ofte våken om kveldene og hørte på pappas protestviser. Tre tiår senere vil han gå i sin fars fotspor og gi ut sine egne kampsanger. Første smakebit fra Einars kommende prosjekt er ute i dag.

Denne låta, "So Called Friend", handler om menneskenes rovdrift på planeten. Om skjevfordeling, og hvordan de som har mye verner om rikdommen sin. Fokuset er på menneskenes overforbruk og konsekvensene av dette, og budskapet er pakket inn i vidunderlig folk-musikk og sang fra hovedpersonen selv.

Sjekk ut "So Called Friend" her!

"So Called Friend" er spilt inn i låven på Klåstad gård i Larvik. Med seg har han et stjernelag av musikere: Børge Fjordheim (Morten Abel, Sivert Høyem) på trommer, Nikolai Eilertsen (BIGBANG, Band of Gold) på bass, Christer Knutsen (Sivert Høyem) på piano og Geir Sundstøl (Bjørn Eidsvåg, Odd Nordstoga) på banjo.

Låten er mikset og produsert av Bjarne Stensli og Andreas Berzcelly. Einar har tidligere jobbet med musikere som Pål Angelsgård, Lise Karlsnes, Siri Nilsen og Andrea Dale, og har opptrådt på blant annet Øyafestivalen og Slottsfjell.

Foto: Grappa Musikkforlag
Artwork for "So Called Friend"

KuToppen-albumet er ute nå!22.6.2018 13:31Pressemelding

Den 19. oktober er det duket for en film- og musikkfest av det sjeldne slaget for barna. Da kommer nemlig den store KuToppen-filmen på kino her i Norge, og med den følger en festival av et soundtrack med en bråte kjente artister! Mens du venter på filmen, kan du allerede i dag høre all musikken på KuToppen-albumet. Her finner du musikk fra både Emilie Nicolas, Lisa Børud, Odd Nordstoga, Arif & Unge Ferrari, Black Debbath, og mange, mange flere. Hør hele albumet her! – Vi ønsket oss et bredt spekter av ledende norske artister som på hver sin måte preger musikkbildet, og kastet ut følere i alle kanter. Responsen vi fikk var mer enn våre villeste drømmer! Makan til soundtrack skal du lete lenge etter, sier produsentene Ove Heiborg og Fredrik Kiøsterud hos Qvisten Animation, som står bak filmen med Dyreparken. I hele juli er det Gårdskonsert på KuToppen i Dyreparken. Låtene herfra er også med på albumet! – Med konserter i Parken, bøker, film og dette fantastiske albumet som lanseres i dag,

Trudy & Dave følger opp med sterk andresingel8.6.2018 11:23Pressemelding

Om du er på jakt etter musikk som matcher det eventyrlige sommerværet, har vi noe for deg. Det er svært gledelig å melde at andre singel fra Trudy & Dave endelig er ute! "Call Home" speiler en litt annen side ved duoen enn mørke, kraftfulle "Force of Nature" som kom tidligere i april. Denne singelen er noe lystigere, men likefullt lekker, harmonisk og fornøyelig musikk fra disse to sterke stemmene. Duoen har fått mye skryt for sine låtskriverevner - sammen og hver for seg - og her får de vist frem sin storyteller-side med en historie om hvordan det kan oppleves når barna begynner å bli store og flytte hjemmefra. Johanna Demker og Alf Bretteville har tidligere vært kjent under navnene Hjerteknekt og Bretteville på 90-tallet, og er å anse som veteraner innenfor norsk roots/americana. Hør "Call Home" her og nå!