Eiksmarka skole hoppet seg til seier!

Vi gratulerer 7. trinn ved Eiksmarka skole i Bærum med seieren i Nasjonalforeningen for folkehelsens hoppetaukonkurranse!

Sperrefrist: Tirsdag 30. mai klokken 11:30. Premien er en overraskelse for skolebarna, så vi ber om at dere overholder sperrefristen.

Over hele landet har over 100 000 skoleelever fra 4. til 7. klasse deltatt i Nasjonalforeningen for folkehelsens årlige hoppetaukonkurranse, Hopp for hjertet. Det tilsvarer over halvparten alle barneskolene i Norge. Konkurransen strakk seg over to uker tidligere i mai, og deltagerne har i gjennomsnitt hoppet tau 24 minutter hver dag. Elevene ved 7. trinn på Eiksmarka skole hoppet 60 minutter hver dag under konkurransen.

Klassen vinner en pakke med utstyr til fysisk aktivitet og læring.

Premieringen finner sted på Eiksmarka skole tirsdag 30. mai klokken 11:30.

Premien blir delt ut av Nasjonalforeningen for folkehelsens generalsekretær Lisbet Rugtvedt.

− Å hoppe tau er morsomt, spennende, utfordrende og sosialt. I tillegg er det bra for helsen. Vi ønsker å inspirere barn til å være mer aktive i sin skolehverdag, sier Lisbet Rugtvedt, generalsekretær i Nasjonalforeningen for folkehelsen.

− Glade og aktive barn lærer og trives bedre på skolen. Elevene som deltok i Hopp for hjertet, fikk mulighet til å erfare gleden av å være i aktivitet sammen, sier Rugtvedt.

Randi Kiil
Informasjonssjef