Eiksmarka skole hoppet mest i Akershus fylke!

Klasse 6A, B og C ved Eiksmarka skole i Bærum var blant klassene som hoppet aller mest i Akershus i årets hoppetaukonkurranse. Klassen hoppet i gjennomsnitt 60 minutter per dag, og ble derfor kåret til fylkesvinner.

Sperrefrist: Torsdag 13. juni, klokken 09.30. Premien er en overraskelse for skolebarna, så vi ber om at dere overholder sperrefristen.

STED: Eiksmarka skole torsdag 13. juni klokken 09.30.

Premien blir delt ut av hjertekontakten i Nasjonalforeningen Akershus fylkesstyre Gro Ellen Danielsen.

I år var det godt over 90 000 barn som deltok i Hopp for hjertet, som er Nasjonalforeningen for folkehelsens årlige hoppetaukonkurranse. Målet for elevene er å hoppe opptil 60 minutter om dagen, og samle poeng per hoppede minutt. Målet for Nasjonalforeningen for folkehelsen er å vise at fysisk aktivitet er moro, og legge til rette for en aktiv skolehverdag.

Det var flere klasser som hadde hoppet maks antall minutter under konkurransen, og vinnerklassen ble trukket blant disse.

Pressekontakt: Gro Ellen Danielsen, 414 20 083

Oscars gate 36B