Eika Forsikring lanserer en av markedets beste bonusmodeller

(Hamar 16. april 2018) I dag har Eika Forsikring endret bonusmodellen for bilforsikring og får med dette blant markedets beste og mest kundevennlige bonusmodeller.

Foto: Glenn Røkeberg

Eika Forsikring, som er eid av 69 lokalbanker og er et av landets største forsikringsselskap, endrer bonusmodellen for bil.

- Vi har allerede markedets høyeste startbonus på 50 prosent, og med denne endringen vil kundene i tillegg få markedets raskeste bonusopptjening, forteller Tor Håkon Ballo, Direktør Produkt og Pris.

Endringen innebærer at kunden kan gå fra startbonus til toppbonus på bare 5 år, og ved en eventuell skade blir det kun 10 prosent nedrykk. På bil nummer to vil kundene få samme bonus som på bil nummer en.

Kunden i fokus

- På mange andre forsikringer bruker kundene forsikringen sin på relativt små beløp. Men på bilforsikringen har skadene fort måttet komme opp i 20.000 kroner før det har vært lønnsomt å ta forsikringen i bruk. Dette har kundene reagert på, og det er jeg helt enig i. Derfor gjør vi denne endringen nå, sier Tor Håkon Ballo, Direktør Produkt og Pris.

- Vi har blant markedets høyeste kundetilfredshet på forsikring og vi er alltid opptatt av at kundene skal få gode produkter og betingelser hos Eika Forsikring. Nå ser vi at markedet utvikler seg i denne retningen, og derfor vil vi komme kundene i møte med en bedre forsikring. Etter denne endringen har vi en av markedets beste bonusmodeller, sier Ballo.

KONTAKTPERSONER

Trond Bøe Svestad, Adm dir Eika Forsikring - mobil: 928 29 695, e-post: tbs@eika.no

Tor Håkon Ballo, Direktør Produkt og Pris, Eika Forsikring – mob 916 35 965, e-post thb@eika.no

Foto: Glenn Røkeberg

Om Eika Forsikring

Eika Forsikring leverer skade- og personforsikring til kunder inne privat- landbruks- og næringslivsmarkedet. Salg av selskapets produkter skjer gjennom bankene i Eika Alliansen og andre utvalgte distributører, samt i digitale kanaler. Selskapet er et av Norges største og ledende forsikringsselskap med en bestandspremie på NOK 2,8 mrd. Eika Forsikring er et datterselskap av Eika Gruppen som er eid av 69 lokalbanker. Selskapet har xx ansatte og har sitt hovedkontor på Hamar.

Eika Alliansen består av 69 lokalbanker, Eika Gruppen AS og Eika Boligkreditt AS. Lokalbankene i Eika Alliansen har blant Norges høyeste kundetilfredshet både for personkunder og bedrifter og er en drivkraft for vekst og utvikling for sine lokalsamfunn. Nær og personlig kunderådgiving og fortsatt lokal tilstedeværelse der kundene er skiller lokalbankene fra konkurrentene. Eika Gruppen er eid av lokalbankene og utgjør finanskonsernet i Eika Alliansen. Eika Gruppens visjon er «Vi styrker lokalbanken». Konsernet leverer komplette kundeløsninger innen bank, forsikring, sparing, pensjon, finansiering, kort og eiendomsmegling til lokalbankene. Eika Alliansen er en av de største aktørene i det norske finansmarkedet og den viktigste aktøren for mange norske lokalsamfunn. Alliansen har en million kunder, 3000 medarbeidere, 400 lokalbankkontorer og en samlet forvaltningskapital på over 400 milliarder. www.eika.no

Følg saker fra Eika Gruppen

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Eika Gruppen på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Eika Gruppen

73 lokalbanker og De Lage Landen styrker leasingtilbudet for lokalt næringsliv.21.9.2017 09:00Pressemelding

(20. september 2017) På vegne av 73 lokalbanker har Eika Gruppen tidligere i år inngått avtale med De Lage Landen Finans Norge (DLL) om formidling av leasing til lokalbankenes bedriftskunder. DLL er den tredje største merkeuavhengige leasing-leverandøren i Europa, er representert i 41 land og eies av nederlandske Rabobank Group. Avtalen er viktig for å styrke konkurranseevnen og opprettholde høyeste kundetilfredshet på BM.