Egne låter fra Adrees, Ylva Olaisen & Emelie Hollow

Nå er det endelig tid for å høre Adrees, Ylva Olaisen & Emelie Hollow sine første egne låter, og artistene er klare for å vise en helt ny side av seg selv.

Hør låtene på Spotify

Adrees -
"Stinkin' Rich"

Ylva Olaisen - "Hear You Sing"

Emelie Hollow - "Save Me"

Hittil i konkurransen har Ylva Olaisen, Adrees og Emelie Hollow gitt ut fire coverlåter, med unntak av Emelie Hollow som slapp selvskrevne “Breathe” som sin andre singel. Låten ble umiddelbart C-listet på P3 og talentet har fått masse oppmerksomhet for sin låtskriving.

I dag slipper Emelie Hollow sin andre egenskrevne låt, “Save Me”. Låten skrev hun for rundt to år siden, og hun fremførte den også i de innledende rundene av TV-programmet til stor jubel blant publikum. Det er mange som har gledet seg til denne blir tilgjengelig i på Spotify, og nå er den endelig her. Låten er produsert av Andreas Sommer som blant annet har produsert for Astrid S og OMVR tidligere.

- Låten betyr så mye for meg, og jeg håper folk vil kjenne seg igjen i teksten, forteller Emelie Hollow.

Ylva Olaisen opplevde for første gang å havne som en av de usikre i programmet forrige fredag. Sørlandsjenta har løftet hodet og grugleder seg nå til å fremføre “Hear You Sing” i kveld. Låten er skrevet av Cornelia Jakobsdotter Samuelsson og Fredrik Sonefors. Låten er også produsert av Sonefors.

- Jeg kan virkelig kjenne meg igjen i låten jeg skal gi ut på fredag. Låten har et sterkt budskap, og jeg grugleder meg til å vise den frem, forteller hun.

Adrees har vært i studio med Jesper Borgen, Magnus Bertelsen og Tommy La Verdi. Gjengen har skrevet for artister som Alan Walker og Marcus & Martinus tidligere, og det lukter hit lang vei av Adrees sin første egne låt, “Stinkin´ Rich”.

- Jeg skjønner hvorfor denne gjengen har lagd så mange fete hitlåter, for de tar utrolig godt vare på artistene sine i studio. Vi hadde umiddelbart veldig god kjemi, og jeg syns vi sitter igjen med en kjempekul låt. På fredag skal jeg gjøre den akustisk og det er gøy å se at en såpass produsert låt fungerer så godt nedstrippet også. Jeg ble litt overrasket når vi oppdaget det, faktisk. “Stinkin´ Rich” er enda mer “meg” enn jeg trodde, og det er tydelig at låtskriverne har skjønt at det er viktig for meg at låten fungerer akustisk fra starten av, forteller Adrees.

Hør alle låtene live på TV2 klokken 20:00 i kveld, eller strøm de på Spotify!

Eminem er ute med «Revival»15.12.2017 09:28Pressemelding

I dag slapp superstjernen endelig sitt niende album. Fansen har allerede fått høre Beyoncé-samarbeidet «Walk On Water» og låta «Untouchable» som ble sluppet i forrige uke  Han har også fått bidrag fra artister som Ed Sheerhan på den nye singelen «River», Beyoncé, Alicia Keys, Pink, X Ambassadors og Kehlani. I tillegg til å ha produsert flere av sporene selv, så har Eminem jobbet med blant andre Rick Rubin, Dr. Dre, Just Blaze, Mr. Porter og Boi-1da.   Etter å ha blitt oppdaget av Dr. Dre på slutten av 90-tallet, har Marshall Mathers blitt en av vår tids aller største artister. Han er den mestselgende artisten i USA siden tusenårsskiftet, har toppet den amerikanske albumlista med ti forskjellige album, har vunnet 15 Grammy-priser og er sett på som en av tidenes største rappere. Eminems forrige album, «The Marshall Mathers LP 2» fra 2013, toppet albumlista i Norge, USA og i en rekke land verden over. Albumet inneholdt blant annet hitsingelen «The Monster» med Rihanna, som også toppet lis

Adelén er ute med ny singel8.12.2017 06:13Pressemelding

Adelén hadde i sommer et musikalsk stilskifte, da hun gikk fra latin-pop til et mer elektronisk-basert lydbilde. Hun slapp låten «Go Home», som hun selv har skrevet sammen med en britisk produsent og låtskriver. Nå er hun klar med oppfølgeren, «BIG BAD BITTER», også skrevet av henne selv og et produksjonsteam fra UK.  «BIG BAD BITTER» er en bassdreven elektropop-låt med innslag av funky gitar-riff. Den siste tiden har Adelén utforsket nye spekter av stemmen sin, og dette kommer godt frem i hennes siste singel. Hør låten HER. "«BIG BAD BITTER» er en feel-good låt med mye attityde. Den ble til en sen kveld i London under en session med de fantastiske låtskriverne Pete Hammerton og Dani Senior. Sangen handler om det å føle seg utilpass i en situasjon, hvor man egentlig bare vil komme seg unna, for å slippe å bli nettopp big, bad og bitter.” - Adelén   Biografi Adelén ble popstjerne over natten, da hun i 2013 deltok i den norske Melodi Grand Prix-konkurransen. Først tok hun første plass

U2 er i dag ute med Songs Of Experience1.12.2017 12:33Pressemelding

U2 er i dag ute med sitt 14. studioalbum Songs Of Experience. Albumet er spilt inn i bandets hjemby Dublin, i London og i Los Angeles og ble ferdigstilt tidligere i år. Songs Of Experience er produsert av Jacknife Lee og Ryan Tedder, med bidrag fra Steve Lillywhite, Andy Barlow og Jolyon Thomas. Albumet er tematisk forbundet med bandets forrige album Songs Of Innocence fra 2014. Titlene er inspirert av diktsamlingen Songs Of Innocence and Experience av den britiske dikteren William Blake. Der Songs Of Innocence trakk inspirasjon fra bandmedlemmenes liv på 70- og tidlig på 80-tallet, er låtene på det nye albumet en samling av personlige brev til stedene og folkene som ligger dem nære; familie, venner og fans.  I forbindelse med nytt album legger bandet ut på en massiv turné i Nord-Amerika neste år, med start i Tulsa 2. mai. Se full oversikt HER.   Trackliste til Songs Of Experience:   1. Love Is All We Have Left 2. Lights of Home   3. You’re The Best Thing About Me 4. Get out of Your Ow

Rolling Stones ute med On Air1.12.2017 11:25Pressemelding

I dag er det legendariske bandet ute med The Rolling Stones – On Air, som er en samling av sjeldne radiopptredener fra bandets tidlige år. Blant disse fins åtte låter som bandet aldri har sluppet kommersielt og som ble spilt på tidligere BBC-programmer som «Saturday Club», «Top Gear», «Rhythm and Blues» og «The Joe Loss Pop Show» mellom 1963 og 1965. I denne perioden besøkte bandet BBCs kontorer ofte, og søkte alltid å tilby lytterne noe nytt og annerledes. I tillegg til låter som aldri ble sluppet som singler eller på album, inneholder samlingen syv låter som bandet debuterte på radio før de ble sluppet som singler eller på album. Opptakene har gått gjennom noe som kalles «audio source separation». Det innebærer at de har blitt demikset slik at studioteknikerne har kunnet gå inn i den originale instrumentasjonen og vokalen for å gjenoppbygge og rebalansere for bedre lyd. On Air inneholder også klassikere som «( Can’t Get No) Satisfaction», «The Last Time» og «The Spider And The Fly».

Linda Vidala & KingSkurkOne med to remixer av Bængshot!26.11.2017 11:04Pressemelding

Rapper og produsent Linda Vidala og KingSkurkOne linket opp og hadde en studiosession sammen sent i 2016, med co-produsent Jørgen Ramm. Linda kom med beaten og Skurk kom spontant opp med hooket "Bængshot mafakka, er du hypp på å bli skækk eller?", som ble sommerens mest catchy linje!    I dag slipper de to remikser av den populære låta, som har rukket å streame nesten 8 millioner ganger på Spotify.   På den første remiksen, har de fått med seg hele Norges OnklP og Bergens store sønn, Kamelen.  Pål Tøien, bedre kjent som OnklP har etablert seg som en av Norges best kjente rappere. Han ble for alvor kjent for hele landet da han slapp "Styggen på ryggen", med Slekta.   Den unge hiphop-myten Kamelen har smelt godt fra seg det siste året: Si Ingenting er for moderne rap-klassiker å regne og sommerhiten Beng Beng Beng gir allerede gjenklang i Bergensgatene.   Hør "Bængshot (OnklP & Kamelen Remix) HER   På den andre remiksen, har de krysset landegrensene og fått med seg den svenske pop-prin