Egmont Publishing

Egmonts merkevarer når halve Norge

Del

Siste lesertallsmåling fra TNS Gallup viser at Egmonts blader fortsatt tar stor plass på norske stuebord. Tross en liten tilbakegang fra forrige måling, leses Egmonts merkevarer fremdeles av 2,6 millioner nordmenn.

Nina Westgaard, Organisasjons- og Kommunikasjonsdirektør i Egmont Publishing.Foto: Egmont Publishing/Petter Berg
Nina Westgaard, Organisasjons- og Kommunikasjonsdirektør i Egmont Publishing.Foto: Egmont Publishing/Petter Berg

Egmont Publishing har sin desidert største printportefølje i kategorien ”Voksen kvinne”.

- Hjemmet er Norges største ukeblad med 475.000 lesere, og går bare marginalt tilbake. Til sammen leses Hjemmet, Norsk Ukeblad og Familien av over én million nordmenn hver eneste uke, sier Nina Westgaard, Organisasjons- og kommunikasjonsdirektør i Egmont Publishing.

Kategorien ”Voksen Kvinne” er mer stabil enn markedet ellers. Markedet har totalt sett en tilbakegang i lesing på 7,8 prosent. - Også når det gjelder antall ganger hver utgave blir lest, holder våre produkter seg stabile. Bladene våre i kategorien ”Voksen kvinne” holder seg ikke bare stabile, men ligger godt over snittet, sier Nina Westgaard.

Snittet er i år på 3,6.

- Dette skyldes trolig at delingskulturen blant ukebladleserne er svært høy. Bladene har innhold som engasjerer og som man bruker tid på. Bare Hjemmet alene tas frem og leses 4,4 ganger. Det samme gjelder Familien, mens Norsk Ukeblad leses 4 ganger per utgave, fastslår Westgaard. At det fremdeles er rom for å satse på papir, er tegneseriemagasinet Lunch et eksempel på. Magasinet var målt første gang i fjor med 198.000 lesere i snitt per utgave, og fortsetter i år sin fine fremgang til 223.000. Dette er en økning på 13 prosent.

- Vi synes det er morsomt at et av våre yngste produkter er det som har størst fremgang, sier Nina Westgaard. Topp 10 AIR 16.2 vs 15.2 AIR er average issue readership. Her er tabellen med Egmont Publishings topp 10 sammenlignet tilsvarende periode i fjor:

NRO er number of reading occasions. Snittet for totalen er i år 3.6.  Stabilt høyt antall lesertilfeller i Voksen kvinne-segmentet



Kilde: TNS Gallup

Kontakter:

Nina Westgaard, Organisasjons- og Kommunikasjonsdirektør, t. 481 09 409

Hjemmet
Elisabeth Lund-Andersen, redaktør, t. 932 45 255

 

 

Kontakter

Bilder

Nina Westgaard, Organisasjons- og Kommunikasjonsdirektør i Egmont Publishing.Foto: Egmont Publishing/Petter Berg
Nina Westgaard, Organisasjons- og Kommunikasjonsdirektør i Egmont Publishing.Foto: Egmont Publishing/Petter Berg
Last ned bilde
Last ned bilde
Last ned bilde

Om Egmont Publishing

Egmont Publishing
Egmont Publishing
Nydalsveien 12
0441 Oslo

+47 22 77 20 00http://www.egmontpublishing.no

Egmont Publishing er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Egmont Publishing er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6200 ansatte og aktivitet i 30 land. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film og kinodrift. Egmont er en stiftelse som omsetter for 14,5 milliarder NOK og deler årlig ut over 120 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg saker fra Egmont Publishing

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Egmont Publishing på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Egmont Publishing

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom