Edeema er klare med sin andre singel i år

"Rising Sun" er den nye singelen til Edeema som er ute nå - denne gangen med Christine Ekeberg bak mikrofonen. Foto: Kenneth Knudsen

"Rising Sun" handler om å være skamløst forelsket, og spenningen i øyeblikkene før man gir etter for den, sier Edwin og Christopher i Edeema om sin kommende singel.

Dette er den andre singelen produsentduoen gir ut i år, og de har denne gangen fått med seg den svært lovende sangeren Christine Ekeberg. Da den ble spilt inn, hadde de hell i uhellet ettersom Ekeberg var «ekstremt forkjølet».

– Hun hadde nesten mistet stemmen, men mye av grunnen til at sangen har det luftige og sensuelle preget kan nok spores tilbake til den hese vokalen den dagen vi skrev sangen, forteller de.

Produsentduoen Edeema består av Edwin van det Klift fra Oslo og Christopher Karlsen fra Hamar. Sammen har de laget musikk i mange år. Duoen har gitt oss flere tropiske hits med låtene "Fata Morgana", "This Is My Day" og "Paradise". Disse guttene står også bak flere høyt streamede remixer av blant annet Sophie Elises «Love Like That», Dagnys «Backbeat» og Lauren Aquilina sin «Echoes».

Hør "Rising Sun (feat. Christine Ekeberg)" her!

Artwork for "Rising Sun (feat. Christine Ekeberg)"

Anna Kajander slipper sin andre singel9.11.2018 13:13Pressemelding

"Omforlatelse" ble til ved kjøkkenbordet hjemme på Ørsnes i Lofoten for omtrent fem år siden. Den nye singelen er i følge Anna Kajander selv én av de låtene som bare skriver seg selv. – Den handler om det å ikke tørre, eller klare å åpne seg for noen selv om man gjerne vil. Den kan også ses på som en slags unnskyldning til seg selv - ikke bare til den som blir forlatt, men også til den som ikke tørr å bli, sier hun. HØR "OMFORLATELSE" HER! Anna Kajander er Nord-Norges nye, kraftfulle stemme. I sommer slapp 24-åringen sin debutsingel «Sabla Fin», som gikk inn på NRK P1 sin spilleliste i ti uker, havnet på toppen av Spotify sin Norway Viral 50-liste, og ble førpremiert hos Ruben på NRK P3. Hun er også booket til Trondheim Calling i 2019 som demoartist, og er dermed én av artistene festivalen har mest tro på neste år.

Nytt album fra Michael Krohn er ute nå9.11.2018 12:04Pressemelding

"Søvnløse netter er et album som bekrefter Michael Krohns vidd og teft. Og han synger altså mer smektende inntrengende enn noen gang før. Krohn er blitt en crooner på sine gamle dager, og kler det ualminnelig godt" - Dagsavisen, terningkast 5. På Søvnløse Netter nytolker den ikoniske Raga Rockers-lederen klassikere fra hele sin karriere. Om du ser tilbake på hele den norske musikkhistorien, er det få figurer som Michael Krohn. Siden han hamret løs på trommene for Kjøtt på tidlig 80-tallet, til han få år senere dannet Raga Rockers og nå i nyere tid også har gått veien som soloartist, har Krohn vært helt sentral for norsk rock. Et ekte unikum. I dag følger han opp fjorårets soloplate Unwanted med et prosjekt der han har gitt et utvalg låter fra hele sin karriere nye klær. Det er dette som er Søvnløse netter. På sett og hvis kan prosjektet sammenlignes med Johnny Cash sine American Recordings. HØR SØVNLØSE NETTER HER! Her gjør Krohn kun egne låter med produsent Hugo Alvarstein og musikern

Ida Jenshus slipper ny singel9.11.2018 11:19Pressemelding

"Love You A Little Less oppsummerer på mange måter Ida Jenshus' sterke karriere så langt og lover veldig godt for albumet som skal komme neste år" - Adresseavisen, terningkast 5. "Ro det ned med Steinkjers fineste" - 730.no, fra Topp 10 nye norske sanger som kom i dag. Har Ida Jenshus noen gang gitt ut en mer umiddelbar og fengende låt? Allerede første gang hun spilte «Love You a Little Less» live, på ei lita kro et sted i Trøndelag, skjønte Ida på publikums reaksjon at magefølelsen hennes stemte. Hun fikk det ytterligere bekreftet da hun presenterte skissen for gitarist Alexander Pettersen, som er tilbake som medlåtskriver- og produsent på det kommende albumet. – Låten, både tekst og melodi, grodde fram umiddelbart. Jeg buret meg inne i noen dager, den måtte bare ut. Det skjer av og til, og det føles veldig godt når alt faller så fort på plass, forteller Ida. «Love You a Little Less» er første smakebit fra albumet Jenshus og bandet hennes jobber med i Brygga Studio i Trondheim om dage

Ny singel fra Munroe / Knutsen2.11.2018 12:41Pressemelding

Munroe / Knutsen, som Dagbladet døpte «Den nye norske superduoen» da de anmeldte debutplata i vår, skal ut på en omfattende Norgesturne denne høsten og gir i den forbindelse ut en helt fersk singel i dag! Låta som heter «Fall to Pieces» er skrevet av Marie Munroe, arrangert og produsert av Christer Knutsen, og mixet av Øystein Frantzvaag. Den har lenge vært en live-favoritt for duoen, og denne innspillingen starter som de gjør det live; stille og sparsommelig. Men de som har sett dem på konsert vet derimot at de ikke alltid klarer å holde seg der. HØR MUNROE / KNUTSEN - "FALL TO PIECES" HER For nyheter, følg Munroe / Knutsen på Facebook og Instagram.

Temporary er ute med ny låt2.11.2018 11:10Pressemelding

I dag slipper Temporary sin mest nedpå-låt til nå på Drabant Music. Ifølge bandet selv er «Now» én av de mer nedstrippede og enkle låtene de har laget. «Now» ble skrevet en sommerkveld for et drøyt år siden, hvor resonnering rundt endringer i livet og tankene rundt dette var med på å skape sangen. Folkesanger Dave Van Runk og Leonard Cohen har vært viktig inspirasjon for duoen her. HØR TEMPORARY - «NOW» HER På tidspunktet den ble spilt inn, hadde Mikael kun spilt gitar i et halvt års tid. – Han tok seg likevel da et dypdykk inn i jazzskalaer, som man skulle tenkt ville være langt over hans ferdighet. Men interessen var der, og progresjonen nokså stor, så man hører derfor noen velplasserte toner fra Mikael midtveis i låta som virkelig gir "Now" en fin liten dytt, sier Jonas. For nyheter, følg Temporary på Facebook og Instagram.