Eda (33) er TV 2 Sumos nye innholdsdirektør – nytt innholdsteam og produktstrateg på plass

Hun var sentral i oppbyggingen av NRK Super, før hun for tre år siden startet sitt eget selskap. Nå er Eda Syvertsen klar for nye utfordringer i TV 2 Sumo.
Eda Syvertsen er TV 2 Sumos nye innholdsdirektør.

Eda kommer til TV 2 Sumo fra stillingen som produsent i Spark AS, et selskap hun i 2014 startet sammen med sin tidligere sjef i NRK. I NRK jobbet hun i syv år som produksjonsleder, vaktsjef og prosjektleder, og var en av pionerne bak NRK Super. Hun har en bachelorgrad i kulturprosjektledelse fra Høgskolen i Lillehammer.

I jobben som innholdsdirektør vil Eda være er ansvarlig for å bestille alt innhold til TV 2 Sumo. Hun skal være tett på kundene våre og ha oversikt over brukerdatabasen for hele tiden å tilpasse TV 2 Sumo til brukernes behov. Eda vil få ansvaret for nyhets-, sports- og underholdningsinnhold. Hun skal også, i samarbeid med kanalavdelingen, planlegge hva som skal publiseres når, og har ansvar for at TV 2 Sumo har tilstrekkelig innhold i de ulike sjangrene gjennom året.

– Jeg er utrolig glad for å få Eda på plass som TV 2 Sumos nye innholdsdirektør. Hun beskrives som en god leder, er analytisk, faglig dyktig og overdrevent opptatt av tv-innhold, ved å se det meste som publiseres på de fleste strømmetjenestene. Vi ser veldig frem til å få henne på plass hos oss, sier TV 2 Sumo-sjef Christian Birkeland.

Og Eda ser frem til å bli en del av teamet som skal gjøre TV 2 Sumo til nordmenns foretrukne leverandør av strømmetjenester:

– Systematisk overvåkning av brukermønstre er enda viktigere i streaming enn tradisjonell lineær-tv. Vi må lytte til brukerne og publisere innholdet de vil ha på en attraktiv måte, sier Eda Syvertsen.

– Hun og Kine blir et sterkt innholdsteam. Eda har tross ung alder gjort veldig mye spennende, både som produsent og publisher. Hun har bred erfaring med både strømming og innhold fra tiden i NRK og hos Spark, sier Birkeland.

Kine Tveito Lundefaret (35) og Eva Iselin Husby (37) er ansatt som henholdsvis innholdssjef og produkteier for underholdning i TV 2 Sumo.

Kine bor i Oslo og har jobbet i TV 2 siden 2009, og har en PR-bachelor fra BI. I TV 2 har hun jobbet med formater og utvikling i programavdelingen, og siden 2012 har hun vært innkjøper med særskilt ansvar for TV 2 Sumo. Siden 2015 har hun også bidratt som prosjektleder for drama i TV 2. I jobben som innholdssjef får hun blant annet ansvar for at TV 2 Sumo har tilstrekkelige rettigheter og relevant innhold innenfor underholdningskategorien.

Eva bor i Bergen og har jobbet i TV 2 siden 2000. Hun jobber i dag som leder for publiseringsdesken, blant annet for TV 2 Sumo. Tidligere har hun hatt forskjellige roller i TV 2 Sumo, innenfor det redaksjonelle området og produktutvikling. Hun har medieutdanning fra Universitetet i Bergen. I jobben som produkteier får hun har ansvaret for underholdningsdelen i TV 2 Sumo, funksjonalitet og videreutvikling av produktet. Hun får i tillegg et utviklingsteam som sammen med henne skal bidra til å løfte produktet ytterligere. Eva kommer til å jobbe tett med innholdsteamet, Eda og Kine, samt desken i utformingen av TV 2 Sumo fremover.

Tor-Einar Eriksen (47) er ansatt i ny rolle som produktstrateg. Han får et særskilt ansvar for teknologien TV 2 Sumo skal benytte seg av, og integrere i produktene fremover. I dag jobber Tor-Einar med distribusjon i TV 2, og vil i en overgangsperiode jobbe for begge avdelingene.

Eda Syvertsen er TV 2 Sumos nye innholdsdirektør.