easyJet har ankommet Avinor Oslo lufthavn

Onsdag 1. august markerte easyJets første flygning til Norges hovedflyplass.

easyJet på Oslo lufthavn. (Foto: Avinor)

easyJet er det siste tilskuddet på rutekartet til Avinor Oslo lufthavn (OSL), med sin direkterute mellom Berlin, Tegel (TXL) og Norges hovedflyplass. Med det økes kapasiteten mellom de to hovedstedene med over 131 000 seter i året.

- Vi er veldig glade for å ønske easyJet velkommen til Oslo lufthavn. Denne ruten vil bidra til verdiskapning og gi reisende gode alternativer til Mellom-Europa og ut i easyJets store rutenettverk, sier direktør for trafikkutvikling i Avinor, Jasper Spruit.

- Ruten vil også bidra til flere reisende til Norge, som vil gi positive effekter både for turisme og næringsliv.

- En spennende mulighet
Thomas Haagensen, markedsdirektør i easyJet er godt fornøyd med å få på plass den nye ruten.

- Denne dagen markerer vår første flygning fra Berlin, Tegel til Oslo lufthavn og er en spennende mulighet for easyJet. Det er flott å legge til en ny skandinavisk destinasjon til vårt rutenettverk og vi er trygge på at Oslo vil være en populær rute for både turister og næringsdrivende fra Berlin denne sommeren, sier han.

easyJet flyr mellom Berlin, Tegel og Oslo lufthavn én gang om dagen, alle dager i uken.

Rutetider

Mandag – torsdag
TXL – OSL 0730 – 0915 *
OSL – TXL 0950 – 1135
Fredag
TXL – OSL 0755 – 0930
OSL – TXL 1010 – 1155
Lørdag
TXL – OSL 0715 – 0855
OSL – TXL 0930 – 1110
Søndag
TXL – OSL 1125 - 1310
OSL – TXL 1345 – 1530

Billetter bestilles på easyJet.com

PressetelefonPressetelefon til bruk for journalister

Pressevakttelefon kun til bruk for journalister. Reisende kan få informasjon ved å ringe passasjerservice på 67 03 00 00.

918 15 614 presse@avinor.no

easyJet på Oslo lufthavn. (Foto: Avinor)
Disse fikk æren av å frakte de første passasjerne fra Berlin, Tegel til Oslo lufthavn med easyJet. (Foto: Avinor)
easyJet ble møtt av den tradisjonelle vannportalen ved første landing på Oslo lufthavn. (Foto: Avinor)
easyJet på Oslo lufthavn. (Foto: Avinor)

Avinor eier og driver Norges hovedflyplass, Oslo lufthavn, som er et viktig kommunikasjonsknutepunkt i Norge som hadde drøyt 27 millioner reisende i 2017.

Pressehenvendelser til Oslo lufthavn gjøres ved å ringe vår pressetelefon på 918 15 614. På grunn av viderekobling har vi dessverre ikke mulighet til å besvare SMS via pressenummeret.

Alle bilder kan fritt benyttes i redaksjonell sammenheng. Det er ikke tillatt å bruke bildene i kommersiell sammenheng. Dette må det søkes om ved å sende epost til webredaksjonen@avinor.no
Bilder krediteres: Avinor

Styrker Avinor Oslo lufthavns posisjon som internasjonalt knutepunkt15.6.2018 08:00Pressemelding

Avinor har besluttet å utvide området etter passkontrollen på Oslo lufthavn, noe som vil gi et betydelig bedre tilbud til reisende til og fra land utenfor Schengen. Byggearbeidene starter i begynnelsen av oktober i år og utvidelsen skal etter planen være gjennomført andre kvartal 2022. - Denne utvidelsen er viktig for å videreutvikle Oslo lufthavn som et internasjonalt knutepunkt. Den vil gi økt kapasitet og vil gi bedre forhold for våre passasjerer og flyselskaper, og bedre rammevilkår for norsk reiseliv, turisme og næringsliv – noe som er en viktig del av konsernets samfunnsoppdrag, sier konsernsjef i Avinor Dag Falk-Petersen. Viktig for Norge Kapasiteten på dagens område for trafikk utenfor Schengen er på 5,5 millioner passasjerer og vil etter utvidelsen være på om lag 8 millioner passasjerer i året - De siste årene har trafikken til og fra land utenfor Schengen vist en betydelig større vekst enn trafikk innenfor. At vi legger til rette for denne trafikken med å bygge god og tilpass