easyJet har ankommet Avinor Oslo lufthavn

Onsdag 1. august markerte easyJets første flygning til Norges hovedflyplass.
easyJet på Oslo lufthavn. (Foto: Avinor)

easyJet er det siste tilskuddet på rutekartet til Avinor Oslo lufthavn (OSL), med sin direkterute mellom Berlin, Tegel (TXL) og Norges hovedflyplass. Med det økes kapasiteten mellom de to hovedstedene med over 131 000 seter i året.

- Vi er veldig glade for å ønske easyJet velkommen til Oslo lufthavn. Denne ruten vil bidra til verdiskapning og gi reisende gode alternativer til Mellom-Europa og ut i easyJets store rutenettverk, sier direktør for trafikkutvikling i Avinor, Jasper Spruit.

- Ruten vil også bidra til flere reisende til Norge, som vil gi positive effekter både for turisme og næringsliv.

- En spennende mulighet
Thomas Haagensen, markedsdirektør i easyJet er godt fornøyd med å få på plass den nye ruten.

- Denne dagen markerer vår første flygning fra Berlin, Tegel til Oslo lufthavn og er en spennende mulighet for easyJet. Det er flott å legge til en ny skandinavisk destinasjon til vårt rutenettverk og vi er trygge på at Oslo vil være en populær rute for både turister og næringsdrivende fra Berlin denne sommeren, sier han.

easyJet flyr mellom Berlin, Tegel og Oslo lufthavn én gang om dagen, alle dager i uken.

Rutetider

Mandag – torsdag
TXL – OSL 0730 – 0915 *
OSL – TXL 0950 – 1135
Fredag
TXL – OSL 0755 – 0930
OSL – TXL 1010 – 1155
Lørdag
TXL – OSL 0715 – 0855
OSL – TXL 0930 – 1110
Søndag
TXL – OSL 1125 - 1310
OSL – TXL 1345 – 1530

Billetter bestilles på easyJet.com

PressetelefonPressetelefon til bruk for journalister

Pressevakttelefon kun til bruk for journalister.
Reisende kan få informasjon ved å ringe passasjerservice på 67 03 00 00.

Tel:918 15 614presse@avinor.no

easyJet på Oslo lufthavn. (Foto: Avinor)
Disse fikk æren av å frakte de første passasjerne fra Berlin, Tegel til Oslo lufthavn med easyJet. (Foto: Avinor)
easyJet ble møtt av den tradisjonelle vannportalen ved første landing på Oslo lufthavn. (Foto: Avinor)
easyJet på Oslo lufthavn. (Foto: Avinor)

Avinor har ansvar for 43 statlig eide lufthavner, og flysikringstjenesten for sivil og militær luftfart i Norge. Dette nettverket binder Norge sammen - og Norge sammen med verden.

Avinor er en drivkraft i miljøarbeidet i luftfarten og en pådriver for å redusere de samlede klimagassutslippene fra norsk luftfart. Selskapet har en ledende rolle i arbeidet med utvikling av el-fly, og leveranse av biodrivstoff til fly.

Avinor bidrar hvert år til 50 millioner sikre og effektive flyreiser. Om lag halvparten av disse er til og fra Oslo lufthavn.

Rundt 2.800 medarbeidere har ansvar for å planlegge, bygge ut og drive et samlet lufthavn- og flysikringssystem. Avinors virksomhet finansieres gjennom luftfartsavgifter og kommersiell virksomhet på flyplassene.

- Avinors offentlige journal

Strenge restriksjoner for luftrommet over Sør-Norge25.4.2024 06:46:33 CEST | Pressemelding

Grunnet en teknisk feil hos Oslo Kontrollsentral er det strenge restriksjoner for luftrommet over Sør-Norge. Det forventes vesentlige forsinkelser. Varighet er for øyeblikket ukjent. Vi oppfordrer alle reisende til å forholde seg til den informasjon de får fra sitt flyselskap. Vi beklager ulempene dette medfører. Vi prioriterer enkelte flyvninger, deriblant beredskapsfly. Vi kommer tilbake med mer informasjon.