Easy når 500 nordiske kunder på historisk kort tid

Den nye betalingsløsningen fra DIBS, en del av Nets, vokser raskt i Norden. 500 kunder og 45 netthandelsplattformer har blitt implementert på rekordtid.

– Vi er svært fornøyde med denne fremgangen så kort tid etter lanseringen. Et stort antall forbrukere kan allerede nå betale med ett enkelt klikk i den integrerte utsjekkingen, og titusenvis av nettbutikker har mulighet til å velge betalingsløsningen fra sin plattformleverandør, forteller Johanna Tell, Head of Sales hos DIBS.

Alt-i-ett-løsningen Easy fra DIBS og Nets forenkler netthandelen for nordiske nettbutikker og forbrukere, og har nå 500 kunder og 45 netthandelsplattformer som er tilknyttet i Norden. Tjenesten ble lansert i Sverige i løpet av andre halvår i fjor, og ble introdusert i Norge i desember og i Danmark i januar i år. Allerede nå kan et stort antall forbrukere betale med bare ett klikk hos de 500 tilknyttede nettbutikkene, og ytterligere titusenvis av butikker har mulighet til å velge den nye betalingsløsningen hos sin plattformleverandør.

Easy forenkler betalingsprosessen for forbrukerne på flere måter. Uansett om du velger kort eller faktura, betaler du med ett enkelt klikk. Det er mulig å lagre flere leveringsadresser, slik at du kan få levert varene til kontoret eller hytta uten å måtte legge inn alt av opplysninger på nytt hver gang. Ettersom du kan lagre flere kort, slipper du dessuten å måtte legge inn kortinformasjon i det hele tatt når du kjøper noe.

De fleste nettbutikker har nå mulighet til å ta i bruk betalingsløsningen Easy direkte, i og med at den støtter et førtitalls netthandelsplattformer og de vanligste løsningene med åpen kildekode – innbefattet WooCommerce, Magento, OpenCart og Prestashop.

– Vanligvis tar det flere år å etablere en ny betalingsløsning på markedet, og nå tok det noen måneder. Med de kommende produktoppdateringene med blant annet abonnements- og bedriftsbetalinger er jeg overbevist om at fremgangen kommer til å fortsette med økt kraft, sier Johanna Tell.

Easy i korte trekk:

• Helintegrert utsjekking sørger for at du kan betale raskt og enkelt med ett klikk uansett betalingsmåte.
  • Mulighet til å lagre fakturainformasjon, flere betalingskort og flere leveringsadresser, og tjenesten husker hvilken enhet du betaler med. Informasjonen lagres hos alle nettbutikker som er tilknyttet Easy, slik at du kan betale med ett klikk uansett butikk.
  • Enkel registrering med bank-ID for nettbutikker − hele prosessen er papirløst unnagjort på minutter.
  • Én avtale for alt, innbefattet alle betalingsmåter.
  • Enkel integrering med ferdig tilkobling til en rekke store netthandelssystemer og moduler med åpen kildekode.
  • En brukervennlig administrasjonsportal gir nettbutikken full kontroll over salget.
  • Integreringen med Nets’ tekniske plattform gir høyest mulig driftssikkerhet og er første skritt mot målet om å levere komplette og heldekkende betalingsløsninger både på nettet og i fysiske butikker.