Earth Hour 2016: 34 000 nordmenn kan skru av lyset med mobilen

19. mars kl 20.30 skrur millioner av mennesker av lyset for å spre bevissthet rundt klimaendringer, og vise sin støtte til WWFs Earth Hour-kampanje. I Norge vil 34 000 personer kunne skru av lyset via smarttelefonen.

– Vi vil gjerne motivere våre kunder til å delta i kampanjen, og vi har 34 000 kunder med SmartPlugs i norske hjem. Disse kan fjernstyres med smarttelefonen, noe som gjør det enkelt å skru av alt lys på en gang, til og med om du skulle være bortreist, sier kommunikasjonssjef Cecilie Knudsen fra Verisure, som har sendt ut et varsel til sine kunder med en oppfordring til å delta i Earth Hour.

Ny teknologi gjør det enklere og mer praktisk å styre lys og andre elektroniske artikler, noe som har en positiv effekt på både klimaet og strømregningen. Verisures app og SmartPlugs gjør det mulig å styre alt fra lys, TV, kaffetrakter og annen elektronikk og varmepumpe (samt lås og alarm selvfølgelig) ved bruk av smarttelefonen. Under Earth Hour kan mer enn 34.000 Verisure-kunder benytte seg av denne funksjonen.

Verisure mener at slike funksjoner kan bidra til å spare energiforbruk og klima i hverdagen, også etter at Earth Hour er ferdig.

– 19. mars kl 20.30 er målet å øke bevissthet rundt WWFs kampanje, men vi oppfordrer til å alltid skru av lys og elektroniske artikler som ikke er i bruk. Standby-funksjoner står alene for opptil 15% av strømforbruket i en husholdning. App og den nye teknologien gjør det enklere å skru av og på elektroniske artikler, selv når man er bortreist og har glemt å skru av lyset, sier Knudsen.

Les mer om Earth Hour her: www.wwf.no

Om SmartPlug
Med SmartPlug koblet til Verisures app kan du kontrollere lysene og nesten alt av elektroniske apparater i ditt hjem - uansett hvor du er.

SmartPlugs strømstyringsenhet plugges enkelt inn i stikkontakten, og du kan stille inn lamper og varmeovner slik at de slår seg på til en viss tid på døgnet, eller skru på kaffetrakteren fra sengen.

Dersom SmartPlug er koblet til alarmsystemet, kan du f.eks. programmere den til automatisk å slå av/på for eksempel lyset når alarmen slås av/på.

Man må ikke være alarmkunde hos Verisure for å benytte SmartPlug og Verisure app.

Cecilie Knudsen, informasjonssjef Verisure
Tlf. 900 13 681