E-sport - innhold og omfang

Under årets Akan-dager setter Akan kompetansesenter fokus på e-sport. Mandag 19. november klokken 11.30 vil Erling Rostvåg, liga- og turneringsansvarlig hos Gamer.no, snakke om hva e-sport er, utbredelse og hva som skjer framover. Pressen er velkommen.

Mens man regner med at langrennssporten har rundt 10.000 eliteutøvere på verdensbasis, finnes det 80 millioner konkurranseutøvere bare innenfor League of Legends! E-sport vokser i stort tempo, og vil være naturlig for sportsjournalister å følge og rapportere om.
Ine Wedum og Jarle Wangen i Akan kompetansesenter vil være til stede og kan svare på spørsmål.

Gi gjerne beskjed i forkant dersom det er ønskelig med avtale for spørsmål eller kommentarer.

Konferansen finner sted på Meet Ullevaal, Ullevaal stadion.

Akan kompetansesenter – Arbeidslivets kompetansesenter for rus- og avhengighetsproblematikk.

Vi setter ledere og medarbeidere i stand til å forebygge og håndtere problematisk bruk av alkohol, narkotika, legemidler og spill.

Akan kompetansesenter er en ideell organisasjon, som ble stiftet i 1963 og eies av Næringslivets Hovedorganisasjon (NHO), Landsorganisasjonen i Norge (LO) og staten. Virksomheten finansieres av staten ved Helsedirektoratet, LO, NHO, samt egne kursinntekter.

- Gevinsten ligger i åpenheten -

Følg pressemeldinger fra Akan

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Akan på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Akan

Er januar fortsatt hvit?26.1.2024 08:00:00 CET | Aktuelt

Hvit januar går som en farsott. I følge alkovettorganisasjonen Av-og-til vurderte hele 1 av 4 å frivillig unngå å drikke alkohol i løpet av januar. Fenomenet er mer populært enn noen gang. Mange av oss har gått inn i det nye året med troen på at 31 hvite dager gir friskere hud, mer energi, bedre søvn, du blir slankere, sover som en sten og konto’n fylles opp. En drømmestart på året der altså og et kjempeskritt i retning årets sommerkropp.

Ny rapport: Mer risikofylt alkoholbruk blant sysselsatte enn ikke-sysselsatte i Norge.24.1.2024 08:00:00 CET | Pressemelding

En ny rapport fra FHI, på oppdrag fra Akan kompetansesenter, viser at risikofylt alkoholbruk er mer utbredt blant sysselsatte enn ikke-sysselsatte. I tillegg viser rapporten at bruk av illegale rusmidler blant sysselsatte er nært forbundet med risikofylt alkoholbruk. -Dette er et viktig argument for at virksomheter bør ha en bevissthet til egen alkoholkultur i sosiale situasjoner og forebygger at deres ansatte blir en del av statistikken, sier Camilla Lynne Bakkeng, fag- og kommunikasjonsleder Akan kompetansesenter.