E-sport - innhold og omfang

Under årets Akan-dager setter Akan kompetansesenter fokus på e-sport. Mandag 19. november klokken 11.30 vil Erling Rostvåg, liga- og turneringsansvarlig hos Gamer.no, snakke om hva e-sport er, utbredelse og hva som skjer framover. Pressen er velkommen.

Mens man regner med at langrennssporten har rundt 10.000 eliteutøvere på verdensbasis, finnes det 80 millioner konkurranseutøvere bare innenfor League of Legends! E-sport vokser i stort tempo, og vil være naturlig for sportsjournalister å følge og rapportere om.
Ine Wedum og Jarle Wangen i Akan kompetansesenter vil være til stede og kan svare på spørsmål.

Gi gjerne beskjed i forkant dersom det er ønskelig med avtale for spørsmål eller kommentarer.

Konferansen finner sted på Meet Ullevaal, Ullevaal stadion.

Følg saker fra Akan

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Akan på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Akan

Ansattes spillvaner gir arbeidsgiver bekymring23.1.2019 06:00:00 CETPressemelding

Equinor-virksomhet er vinner av årets Akan-pris20.11.2018 13:00:00 CETPressemelding