E. C. Dahls Eiendom utvider sin eiendomsportefølje i Trondheim

E. C. Dahls Eiendom AS (ECDE) har kjøpt selskapet Kristiansten Eiendom AS av 3C Holding AS og Okei AS. Salget omfatter flere eiendommer i henholdsvis Munkegaten og Thomas Angells gate. I tillegg kommer Erling Skakkes gate 49B og 50% av Erichsengården Holding AS (Nordre gate 8).

Erichsengården (Nordre gate 8)

Partene har i lengre tid hatt samtaler og samarbeid om felles utvikling av eiendommer i Midtbyen. Salget omfatter eiendommer som ligger i tilknytning til andre eiendommer i ECDE sin portefølje. Selgerne mener det beste for utviklingen av eiendommene og Midtbyen er at ECDE overtar eierskapet.  ECDE har en plan og en ambisjon om å skape flere attraktive arbeidsplasser i Midtbyen samt å gjøre Midtbyen enda mer attraktiv for handlende og andre brukere og besøkende. Dette kjøpet faller naturlig inn i en slik plan. Eierskap til flere eiendommer i nær tilknytning til hverandre gir selskapet større mulighet til å gjennomføre en mer helhetlig eiendomsutvikling og byutvikling.

E. C. Dahls Eiendom AS har også kjøpt resterende 50% av Erichsengården Holding AS av Realinvest AS.

E. C. Dahls Eiendom AS er 100% eid av Reitan Eiendom AS. Selskapets forretningside er å utvide og utvikle en eiendomsportefølje i Trondheim sentrum.

Kjøpene er gjennomført 1/1-2019 og DnB Næringsmegling AS har bistått partene i prosessen.

Erichsengården (Nordre gate 8)

E. C. Dahls Eiendom AS ble etablert i 1986 gjennom en fisjon i E. C. Dahls Bryggeri. Selskapet overtok da blant annet det tradisjonsrike bryggerikvartalet på Kalvskinnet. Selskapet er det ledende eiendomsselskap i Trondheim Sentrum, og ønsker å være en naturlig eiendomspartner for privat næringsliv og offentlige virksomheter i bykjernen.

Selskapets strategi er å være en langsiktig eiendomsaktør innenfor elveslyngen og legger vekt på å tilby lokaler med riktig kvalitet til riktig pris tilpasset brukerens behov.

E. C. Dahls Eiendom AS eier helt eller delvis over 70 eiendommer i Trondheim sentrum.
Selskapet eies av Reitan Eiendom AS.

Håkon Bleken utstillingsåpning Britannia Hotel torsdag 13 juni kl. 18.30.11.6.2019 15:34:15 CESTPressemelding

Håkon Bleken er første kunstner ut i Britannia Hotel sitt nye kunstprogram i en storslått utstilling produsert av Dora3 og kuratert av Stein Slettebak Wangen. I en alder av 90 år er Bleken fortsatt like produktiv i sine tre atelierer og høster kanskje større anerkjennelse enn noensinne for sin kunst. En stor del av bildene har frem til nå vært i kunstnerens eie selv om de tidligste ble produsert for nærmere 50 år siden. Jeg vil at dette skal bli den fineste utstillingen min, sier Bleken i boken som utgis i forbindelse med Britannia-utstillingen. Han mener Odd Reitan og hotellet fortjener en slik hilsen etter restaureringen. Samtidig vil han vise topparbeider fra hele sitt kunstnerskap i hjembyen i anledning at han fylte 90 år i januar.

Stabil vekst for Reitangruppen13.5.2019 10:00:26 CESTPressemelding

Reitangruppen omsatte i 2018 for NOK 95 mrd. inkludert franchisetakers omsetning. Økningen på NOK 6 mrd. tilsvarer en vekst på 6,6% mot året før. Med et utgangspunkt i Midt-Norge har Reitangruppen blitt en internasjonal aktør med virksomhet i syv land. Mer enn 40% av omsetningen skjer utenfor Norge, og aldri før har så mange kunder funnet veien til Reitangruppens utsalgssteder i Norden og Baltikum. Kontantstrøm fra drift (EBITDA) ble NOK 4,7 mrd. og driftsresultatet ble NOK 3,3 mrd.