E. C. Dahls Eiendom utvider sin eiendomsportefølje i Trondheim

E. C. Dahls Eiendom AS (ECDE) har kjøpt selskapet Kristiansten Eiendom AS av 3C Holding AS og Okei AS. Salget omfatter flere eiendommer i henholdsvis Munkegaten og Thomas Angells gate. I tillegg kommer Erling Skakkes gate 49B og 50% av Erichsengården Holding AS (Nordre gate 8).

Erichsengården (Nordre gate 8)

Partene har i lengre tid hatt samtaler og samarbeid om felles utvikling av eiendommer i Midtbyen. Salget omfatter eiendommer som ligger i tilknytning til andre eiendommer i ECDE sin portefølje. Selgerne mener det beste for utviklingen av eiendommene og Midtbyen er at ECDE overtar eierskapet.  ECDE har en plan og en ambisjon om å skape flere attraktive arbeidsplasser i Midtbyen samt å gjøre Midtbyen enda mer attraktiv for handlende og andre brukere og besøkende. Dette kjøpet faller naturlig inn i en slik plan. Eierskap til flere eiendommer i nær tilknytning til hverandre gir selskapet større mulighet til å gjennomføre en mer helhetlig eiendomsutvikling og byutvikling.

E. C. Dahls Eiendom AS har også kjøpt resterende 50% av Erichsengården Holding AS av Realinvest AS.

E. C. Dahls Eiendom AS er 100% eid av Reitan Eiendom AS. Selskapets forretningside er å utvide og utvikle en eiendomsportefølje i Trondheim sentrum.

Kjøpene er gjennomført 1/1-2019 og DnB Næringsmegling AS har bistått partene i prosessen.

Erichsengården (Nordre gate 8)

E. C. Dahls Eiendom AS ble etablert i 1986 gjennom en fisjon i E. C. Dahls Bryggeri. Selskapet overtok da blant annet det tradisjonsrike bryggerikvartalet på Kalvskinnet. Selskapet er det ledende eiendomsselskap i Trondheim Sentrum, og ønsker å være en naturlig eiendomspartner for privat næringsliv og offentlige virksomheter i bykjernen.

Selskapets strategi er å være en langsiktig eiendomsaktør innenfor elveslyngen og legger vekt på å tilby lokaler med riktig kvalitet til riktig pris tilpasset brukerens behov.

E. C. Dahls Eiendom AS eier helt eller delvis over 70 eiendommer i Trondheim sentrum.
Selskapet eies av Reitan Eiendom AS.

E C Dahls Eiendom bygger vinnerkultur innenfor kunstig intelligens26.2.2019 22:00:59 CETPressemelding

AI Village vil fasilitere scale-up virksomhetene og utviklingsmiljøene med veldig fleksible arealkontrakter og fasiliteter, samt sørge for god kontakt med kompetansemiljøer, investormiljøer og potensielle kunder og samarbeidspartnere Vårt mål er at bedriftene i AI Village skal være bedre rustet for vekst enn de utenfor miljøet. Vi søker også etter andre Scale-up bedrifter som vi kan bygge et miljø rundt.