Stellantis Norge

DS viser elektrisk supersport-SUV

DS Aero Sport Lounge er en ny tolkning av elektrisk SUV. Ekstreme interiørdetaljer, materialvalg og design gjør dette til en svært i øyenfallende bil.

DS Aero Sport Lounge er en konseptbil, og viser tydelig hvilken vei DS beveger seg. Dashbordet og setene er blant annet kledd i mosaikk laget av halmstrå! I tillegg er interiøret utformet i hardt vevet sateng. Den kupéformede SUV-modellen har også LED-lys utformet som en tredimensjonal veving.

Videre skal bilen tilby en enestående komfort for alle passasjerer. Enorme ytelser hører også med i en fremtidig elektrisk bil.

DS Aero Sport Lounge er 5 meter lang, og selv om taket buer nedover for å gi en aerodynamisk kupédesign, blir det god plass innvendig. Felgene er på 23-tommer og bilen lever samlet 680 elektriske hestekrefter. Dette er koblet til et batteri på 110 kWt. Rekkevidde i henhold til WLTP blir 650 kilometer. 0 til 100 går unna på 2,8 sekunder.

Dette nivået for ytelser er en arv fra fjorårets seier i Formula E.

Store skjermer er ikke lenger den eneste løsningen. I denne bilen har alle passasjerer hver sin skjerm, hvor de kan betjene egne innstillinger. I tillegg finnes et system fra Ultraleap som gjør det mulig å registrere bevegelser med hendene i løse luften. Sensorer registrer bevegelse og små ultralydhøyttalere skaper en oppfatning av berøring. Informasjonen projiseres i frontruten.

IRIS, DS Aero Sport Lounges kunstige intelligens, gjør at mange funksjoner også kan betjenes med stemmen.

Luksus og banebrytende materialer er påfallende i den bilen. Dashbordet og baksiden av setene er kledd med halmstrå. Halmstrå er et naturlig materiale og blir til et kvalitetsmateriale takket være kompetansen til kreative håndverkere. Setene har en svært tett satengveving, noe som skal gi en eksepsjonell sittekomfort. Teknikken gir også unik styrke og mykhet.

I dørene har den et flettet og gjennomsiktig mikrofibermateriale som gir lys inn i kupéen.

Konseptbilen DS Aero Sport Lounge vises på bilmesse i Genève til uken.

Om Stellantis Norge

Stellantis Norge