PSA Norge

DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 – lang elektrisk rekkevidde og svært lavt forbruk.

Ladbar DS 7 Crossback E-Tense 4x4 har nå fått WLTP-tall for rekkevidde, utslipp og forbruk. Bilen vil gjøre det mulig med hele 58 km helelektrisk kjøring og et oppsiktsvekkende lavt utslipp og forbruk i henhold til WLTP-syklusen. DS satser hardt på elektrifisering og leder også nå Formula E. Etter Monaco ePrix leder DS både fabrikk- og førermesterskapet. Læringen fra elektrisk motorsport brukes direkte i DS’ personbiler.

For DS har plug-in hybrid blitt en suksessformel. DS 7 Crossback E-Tense 4x4 har oppnådd en elektrisk rekkevidde på 58 kilometer målt etter WLTP. Forbruket i syklusen er oppgitt til 0,14 liter per mil, som tilsvarer et CO2-utslipp på 31 gram.

-          Vi ser frem til å tilby en sterk firehjulstrekker med oppsiktsvekkende elektrisk rekkevidde og lavt forbruk. Her får kunden det beste fra to verdener og kan virkelig utnytte teknologien til det maksimale, sier Thomas Christensen, direktør DS Automobiles Norge hos Bertel O. Steen.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 vil med disse rekkevidde-, utslipps- og forbrukstallene tilby kunder en elektrifisert hverdag. Med tilgang til lading kan de fleste bilturer gjøres utslippsfrie!

Med de nye WLTP-tallene kan vi se frem til en luksuriøs SUV med svært gode egenskaper. Denne blir både rask, firehjulsdrevet, komfortabel og eksklusiv.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 kommer til Norge kun i høyeste utstyrsnivå, Grand Chic, som betyr at behovet for tilvalg blir minimalt.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 har tre motorer. Bensinmotoren yter 200 hestekrefter og har følge av en elektrisk motor foran med 110 hestekrefter og en tilsvarende elektrisk motor bak, til sammen utgjør dette en samlet systemeffekt på 300 hestekrefter. DS 7 Crossback E-Tense 4x4 har en ny 8-trinns automatgirkasse som heter e-EAT8. Uavhengig av batteristatus har du alltid 4x4 tilgjengelig.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 er en sprek bil og klarer 0 til 100 på 6,5 sekunder. Bagasjerommet er det samme som på den konvensjonelle varianten, 555 liter, og kan også leveres med hengerfeste.

Pris fra 570.000,- Forventes til Norge i fjerde kvartal 2019.

Om PSA Norge

PSA Norge

Følg saker fra PSA Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra PSA Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra PSA Norge