Stellantis Norge

DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 – Høyaktuell ladbar premium-SUV

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 har totalt 300 hestekrefter, 450 newtonmeter og en elektrisk rekkevidde på 50 kilometer, målt etter WLTP - her er prisen.

Prisen blir 570.000 kroner for en godt utstyrt bil.

-          Vi gleder oss til å starte salget av DS 7 Crossback E-Tense 4x4, en spennende bil i premiumsegmentet. Vi har fått til en konkurransedyktig pris, og vi mener at en ladbar SUV med firehjulsdrift er en interessant bil for det norske markedet, sier Thomas Christensen, direktør for DS Automobiles Norge hos Bertel O. Steen.

Topp utstyrsnivå og ytelser

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 kommer kun til Norge med høyeste utstyrsnivå, Grand Chic, som betyr at behovet for tilvalg blir minimalt. Standardutstyret innbefatter blant annet navigasjon, skinninteriør med el-seter (interiør inspirasjon Rivoli), full LED hovedlys, DS Scan Suspension (demperne justerer seg etter forholdene ved hjelp av kamera), 19-tommers felger, siste generasjon safety brake, adaptiv cruise control med selvkjøring nivå 2 og ladekabler, en til lading i vanlig kontakt og en type 2 for lading fra ladeboks.

Bagasjerommet er det samme som på den konvensjonelle varianten, 555 liter. DS 7 Crossback E-Tense 4x4 kan utstyres med hengerfeste.

Bensinmotoren yter 200 hestekrefter og har følge av en elektrisk motor foran med 110 hestekrefter og en tilsvarende elektrisk motor bak. Tilsammen utgjør dette en samlet systemeffekt på 300 hestekrefter. DS 7 Crossback E-Tense 4x4 har en ny 8-trinns automatgirkasse som heter e-EAT8.

Den elektriske rekkevidden er 50 kilometer målt etter WLTP. Batteriet har en kapasitet på 13,2 kWt.

Drift på alle fire hjul er alltid tilgjengelig, uansett batteristatus.

Ladetider:

-          8 timer med standard kontakt (3,3 kW, 8A)

-          1 time og 45 minutter med veggboks (6.6 kW 32A)

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 er sprek, og klarer 0 til 100 sprinten på 6,5 sekunder og har et oppgitt forbruk på 0,22 liter per mil og 49g CO2/km.

De første bilene ankommer Norge 4. kvartal i år.

Om Stellantis Norge

Stellantis Norge