DS 3 Crossback E-Tense: Elbilen du ikke visste skulle komme!

Mens norske bilkjøpere skriver seg på ventelister til mye omtalte elbil-modeller, overrasker DS Automobiles med en ny helelektrisk SUV. Norske kunder kan reservere elbilen allerede fra 2. oktober.

PSA (Peugeot, Citroën og DS) lanserer flere modeller med elektriske drivlinjer fremover, og først ut er den helt nye DS 3 Crossback E-Tense, en SUV-modell i kompaktsegmentet.

DS er premiummerket til PSA Group, og den nye modellen får utstyr og eksklusive løsninger som ligger langt fremme innen teknologi.

Den elektriske DS 3 Crossback har en rekkevidde på over 300 km målt etter den nye og realistiske WLTP-metoden (450 km iht NEDC-målingen). Batteriet kan hurtiglades til 80 prosent på 30 minutter med 100 kW lader. Den elektriske motoren er på 136 Hk og batteriet er plassert i gulvet.

– Med DS 3 Crossback E-Tense blir drømmen om en luksuriøs, elektrisk bil virkelighet, sier Stian Gihle, PR- og informasjonssjef for DS. – De norske kundene higer etter elbiler med lang rekkevidde, og derfor har vi fått fremskyndet tilgangen på elbiler til det norske markedet med denne elbilen.

DS 3 Crossback E-Tense får verdenspremiere på bilutstillingen i Paris.

– Reservasjonsløsningen er på plass, og fra 2. oktober kl. 09.00 kan norske kunder sette seg opp på venteliste for 3 333 NOK. Leveringen av biler til Norge vil starte høsten 2019, sier Gihle.

For flere tekniske detaljer om DS 3 Crossback og DS 3 Crossback E-Tense, se vedlagt presseinformasjon.

Stian Gihle
PR- og informasjonssjef PSA
Mobil: +47 913 16 351
E-mail: stian.gihle@bos.no

Stian Gihle, PR- og informasjonssjef. Foto: Bertel O. Steen/Jarle Nyttingnes

Konsernet eier også Snap Drive AS, en frittstående verkstedkjede med 27 verksteder lokalisert i de største byene i Norge samt bildelingstjenesten Otto som tilbyr delebiler i flere kommuner.