Drake slår egne rekorder og går til topps på albumlisten

Drake sitt femte studioalbum Scorpion gikk i dag rett til førsteplass på albumlisten.

Dobbeltalbumet har slått alle tidligere rekorder, og Drake kan nå ta med Scorpion i rekken av rekordbrytende utgivelser.

Rekorden for flest streams på en uke i USA ble slått på kun tre dager, med 435 millioner streams. Forrige rekord på syv dager var Beerbongs & Bentleys av Post Malone med 431 streams. Rekorden for flest globale streams på ett døgn ble også slått. På Apple har Scorpion også knust alle tidligere rekorder.

Drake har slått rekorder tidligere med albumet More Life (2017) som streamet over 76.4 millioner på en enkelt dag på Spotify og 89,9 millioner ganger de første 24 timen på iTunes. Også albumet Views (2016) knuste flere rekorder. Det ble det første albumet som nådde en milliard streams på Apple Music og «One Dance» ble den første låta som ble streamet én milliard ganger på Spotify. Låter som «Pop Style», «Controlla» og «Too Good» oppnådde også stor suksess.

Bli med på hjemmefest med CLMD13.11.2018 15:34Pressemelding

Det er ikke så mange artister som kan påberope seg en suksessfull karriere som også er svært konsis. Det er historien bak CLMD; årevis med hardt arbeid og stor suksess i inn- og utland. I starten av november slapp han sin nye singel «Trouble» hos Universal Music. Nå er han klar med musikkvideo til singelen! “Trouble”, som kom 2.november, peaket på #27 i Norge i forrige uke og har straks streamet 500k på Spotify. Nå er CLMD klar med musikkvideoen til låta, som er regissert av Fredric Esnault & Fjernfilm. Bli med på en ekte hjemmefest. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "TROUBLE" HER - “Musikkvideoen til “Trouble” handler om å finne og slippe løs din indre rebell! Den typiske fancy klubben er byttet ut med en klassisk hjemmefest, som du husker fra da du var yngre, hvor vi alle søker etter «Trouble» - CLMD

Nyhetsbrev fra Universal Music9.11.2018 10:17Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Imagine Dragons med nytt album Sandro Cavazza slipper ny låt OnklP slipper "Bør Jeg" https://www.ntbinfo.no/pressemelding/tix-med-sin-forste-julelat?publisherId=6987388&releaseId=17856414 TIX ute med sin første julelåt! https://www.ntbinfo.no/pressemelding/kamferdrops-tar-ett-oppgjor-med-svake-mennesker?publisherId=6987388&releaseId=17856415 Kamferdrops tar et oppgjør med svake mennesker I dag er The Beatles sitt album The Beatles, også kjent som The White Album, ute. Albumets 30 spor er mikset av produsent Giles Martin og Sam Okell, og inneholder akustiske demoer og 50 innspillingsopptak, hvor de fleste ikke har vært utgitt tidligere. Dette er første gang albumet har blitt remikset og presentert med flere demoer og innspillingsopptak. Jonas Blue følger opp hits som “Fast Car”, “Mama” og “Perfect Stranger” med det splitter nye albumet Blue! På albumet har han fått med seg bl.a. Jessie Reyez på låten "Wherever You Go", i tillegg t

Kamferdrops tar ett oppgjør med svake mennesker9.11.2018 09:35Pressemelding

Hun har enda ikke blitt bortført av aliens, men Kamferdrops, som sto bak superhiten “Jag trodde änglarnas fanns” sommeren 2017 er tilbake med en ny banger, denne gangen mer klubbvennlig og med ett budskap som oppdaterer Jannickes originalversjon til å bli aktuelt i 2018. “De svakeste menneskene er ofte de sterkeste” sier Kamferdrops, “Jeg tror vi alle er lei av samfunnets fokus på kropp, suksess og falsk vinnermentalitet. Originalt så handlet ‘Svake Mennesker’ om røyking og drikking, dagens versjon av dette er vel Ex On The Beach, Valium og Kokain - men de som er svakest og står på bunnen av samfunnet er egentlig de sterkeste, det skal så sykt mye til å stå alene på bunnen” HØR KAMFERDROPS - "SVAKE MENNESKER" HER Siden fjorårets sommerhit i Sverige, har Kamferdrops streamet til Gull med låten «Tusen Bitar», avsluttet Spellemann med Ole Ivars og Elisabeth Andreassen, og ligget på Spotify´s topplister med den svenske rapperen Adel som nettopp hadde sluppet ut av fengsel når samarbeidet b

TIX med sin første julelåt!9.11.2018 09:33Pressemelding

Med nesten 200 millioner strømminger i Spotify, slapp TIX «Shotgun» før sommeren. Låten var første brikke i hans soloprosjekt utenfor russemusikken, og nå er han klar med sin aller første julelåt, “Håper Nissen Har Råd”. TIX sine enorme strømmetall stammer fra en rekke kontroversielle russelåter som for alvor fikk fotfeste hos det norske folk i 2015. Nå fortsetter han å lage musikk uten kobling til russetiden, og førstesingelen «Shotgun» ble fort listet på NRK mP3 da den kom i juni. Låten lå lenge på #3 på Spotify Norge, og har strømmet over 8,7 millioner ganger. De siste årene har TIX for alvor satt navnet sitt på kartet både som artist og låtskriver. Seneste bevis er Ava Max sin låt “Sweet but Psycho” hvor han er en av låtskriverne. Låten gikk #1 på Spotify i Norge, Sverige og Finland, og har foreløpig peaket på #18 på globallistene den 3. november. Nå er TIX klar med sin FØRSTE julelåt! HØR TIX - “HÅPER NISSEN HAR RÅD” HER Mer om TIX Bak navnet TIX finner du 25 år gamle Andreas Hauk

Sandro Cavazza slipper ny låt9.11.2018 09:30Pressemelding

Sandro Cavazza slipper i dag sin nydelige poplåt "Used To" feat. Lou Elliotte. “We wrote the song as a duet picturing a lost relationship, a couple dreaming about how it used to be perfect and not understanding how it all went wrong. I think anyone who has ever been in a relationship will be able to relate to this song” – Sandro Cavazza Sandro Cavazza er både artist og låtskriver, og har jobbet mye med Avicii på bl.a. den store hiten "Without You". Cavazza har for tiden suksess med Kygos "Happy Now", hvor han både synger og har skrevet på låten. "Used To" følger opp sommerens smash "High With Somebody", som lå #1 på svensk radio i flere uker, fremdeles er på topp fem på radio i Sverige og har sanket inn over 17 millioner streams globalt. Sandro Cavazza lot seg inspirere av pop- og rockeikoner som Queen, Craig David og Red Hot Chili Peppers. Han skrev sin første låt da han bare var syv år gammel, og kommer fra den svenske musikkskolen Rytmus, som har huset noen av Sveriges mest kjente s

Imagine Dragons med nytt album9.11.2018 09:30Pressemelding

Grammyvinnende Imagine Dragons er i dag klar med det nye albumet Origins. Origins blir sluppet 16 måneder etter deres suksess med Evolve som har solgt til tre ganger platina i Norge. “It’s about seeking new ground but also appreciating your roots. When we create, we create with no boundaries, no rules. We find it thrilling to make music that feels different and new to us”, sier vokalist Dan Reynolds om det nye albumet, hvis bandkamerater inkluderer gitarist Wayne Sermon, bassist Ben McKee og trommeslager Daniel Platzman. For å skape lyden av Origins har bandet jobbet med Joel Little (Lorde, Khalid), Mattman & Robin (Selena Gomez, Carly Rae Jepsen) og John Hill (Florence + The Machine). Imagine Dragons har over 40 millioner månedlige lyttere på Spotify, noe som plasserer dem på niende plass på listen over de mest streamede artister i verden.