Drabant Music/Grappa Musikkforlag søker Promotion Manager

Drabant Music og Grappa Musikkforlag søker en dyktig, engasjert, musikkelskende og strukturert person som kan bli vår nye Promotion Manager.

Litt om oss:
Drabant Music og Grappa Musikkforlag er to uavhengige plateselskaper som deler kontor og samarbeider tett.

Drabant Music er et relativt nytt plateselskap som jobber med artister som Oslo Ess, CC Cowboys, deLillos, Inge Bremnes, Gåte, The Dogs, Raga Rockers, The Modern Times, Lila og Savoy (full oversikt finner du på vår hjemmeside).

Grappa Musikkforlag ble startet i 1983 og er i dag landets største uavhengige plateselskap. Grappa har gitt ut over tre tusen album spredt på ulike labels (Hubro, Heilo, Simax, Blue Mood og Barneselskapet) og innenfor alle sjangere. Noen av artistene som er signert til Grappa Musikkforlag er Jan Eggum, Lillebjørn Nilsen, GURLS, Frida Ånnevik, Siri Nilsen og Ola Kvernberg.

Om stillingen:
Som Promotion Manager vil du være ansvarlig for all promotering av våre artister i forbindelse med singel- og album-utgivelser. Stillingen byr på en unik mulighet til å være med på å utvikle nye talenter, så vel som å jobbe med noen av landets største artister og band. Arbeidshverdagen din vil være hektisk og bestå av varierte og spennende oppgaver.

Vi ser etter deg som:
* Har en brennende interesse for musikk
* Har en bred og variert musikkforståelse. Du må kunne mestre å jobbe innenfor alle sjangere.
* Har sterke muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner på norsk og engelsk
* Er strukturert, effektiv, utadvendt, selvdreven og samarbeidsvillig

Det er en stor fordel om du har et nettverk innenfor medie- og kultur-bransjen fra før av.

Søknadsfrist: Utgått

www.drabantmusic.no / www.grappa.no

Herlig ny singel fra Inge Bremnes er ute nå!22.6.2018 12:00Pressemelding

Inge Bremnes imponerte stort da han slapp debutalbumet sitt "Mellomspill" i fjor. Det er en skive han fikk mengdevis av lovord for, og den var så bra at han ble invitert til å komme på Lindmo for å spille. I april tok han sitt første steg inn i 2018 med utsøkte "Himmelblå", og nå tar han et skritt videre med sin neste enestående singel. "La det vær" er enkelt forklart rå, sprudlende og fengende nord-norsk indiepop med sterk lyrikk, og er bare nok et eksempel på hvorfor Inge blir hyllet for å være den musikeren han er. Inge sier at "La det vær" er en sang om folk man egentlig ikke liker, men som man av en eller annen grunn fortsatt prøver å imponere. – Jeg tror alle har folk i livet sitt som man egentlig ikke tåler trynet på, sier han, og fortsetter: – Folk som brauter seg fram og tar seg til rette, samtidig som de skaper kvalme for alle i umiddelbar nærhet. Det rare er når du plutselig får en ubeskrivelig trang til at akkurat sånne folk skal like deg. Jeg har det ihvertfall sånn noen g

Temporarys fantastiske nye singel er ute nå!22.6.2018 10:01Pressemelding

Det er stor sannsynlighet for at du har hørt denne eminente duoen tidligere. Temporary består av Mikael Øgaard fra Oslo og Jonas Utseth Peitersen som spiller folk-inspirert pop. De har tidligere blitt spilt både på NRK P1 og P3, og slipper nå sin første singel på Drabant Music! Den hørte du kanskje allerede i går, da Ruben på NRK P3 hadde førpremiere på "Was I Here". Dette er en låt som skinner om kapp med sola, og er en helt perfekt smakebit på hva som kommer fremover fra Temporary. Den ble til da Jonas og Mikael skulle teste ut nye gitarer i en butikk og begynte å jamme. – Dette var en av de første låtene vi skrev, og ble originalt spilt inn til vår første EP for et års tid siden. Etter mye frem og tilbake, ble vi enige om å spare låta til en senere anledning. "Was I Here" ble skrevet og komponert som en bandlåt, og ble derfor den låta hvor vi for første gang gikk litt bort ifra vårt vanlige duo-uttrykk, forteller Jonas. – "Was I Here" er en låt om det å ikke finne seg til rette. Ikk

Anna Kajander er ute med en sabla fin debutsingel22.6.2018 08:36Pressemelding

Nå kan du endelig høre "Sabla fin" her! Anna Kajander er en kraftfull stemme fra Nord-Norge med ærlige historier som treffer oss midt i hjertet. Allerede har hun rukket å spille flerfoldige konserter på klubber og festivaler, bodd i Buenos Aires og København, og fått invitasjon til å spille inn i studioet til en av Argentinas beste musikkprodusenter. 23-åringen stammer fra en musikalsk familie i Kabelvåg i Lofoten, og har siden hun var barn skrevet sanger. Nå har hun flyttet til Oslo for å for alvor jobbe med musikken. Det er noe som synes, ettersom hun på denne singelen viser en stemme og en stil som lett fremkaller gåsehud. Det resulterte også i at Ruben på NRK P3 kjørte førpremiere på låta. – "Sabla fin" er først og fremst en søt og lystig kjærlighetserklæring. Med noen små, subtile hint av melankoli, beskriver sangen hvor enestående fint det kan være å bli forelska. Hvordan man på tross av en situasjons begrensinger slipper alle hemninger og drømmer seg bort, forteller Anna om låta

Sterke nye låter fra Jess Morgan15.6.2018 13:07Pressemelding

"Blue Jay" og "Valentina" er årets tredje utgivelse fra folk/singer-songwriter-talentet Jess Morgan, og er minst like lett å like som årets tidligere utgivelser fra briten. Disse låtene er et resultat av en tre-dagers togtur fra Winnipeg til Toronto i Canada som ble brukt på å skrive musikk mens Jess fortapte seg i det majestetiske landskapet hun befant seg i. Dette er en tur som hjalp henne med å samle seg igjen etter et brudd. Når Jess lager musikk skriver hun sjeldent om kjærlighetssorgen. "Blue Jay" og "Valentina" er begge vakre unntak. Hør låtene her!

The Dogs slipper ny låt og vinyl!15.6.2018 09:53Pressemelding

The Dogs tok som alltid ansvaret med å gi det nye året en real pangstart med albumet «The Grief Manual». Nå sørger de også for å ikke gå stille gjennom sommeren ved å slippe dobbelt-singelen «We Were Made Out Of Loss» på 7" vinyl! For fans er dette en essensiell del av samlinga, ettersom den inneholder ett tidligere uutgitt spor fra albumets innspilling. «Whatever Your Dreams Are» er ypperlig slow rock som er lekkert akkompagnert av strykere, og som har det samme høykvalitets-stempelet som bare The Dogs leverer her til lands. Hør låtene, inkludert "Whatever Your Dreams Are", her! Vinyl i salg nå.

Gåte bruker urgammel norsk kauking på ny singel15.6.2018 08:41Pressemelding

12 års stillhet ble brutt i fjor da Gåte bestemte seg for å gjøre et svært etterlengtet comeback. Bandet, som nå består av søsknene Gunnhild og Sveinung Sundli, samt gitarist Magnus Børmark, bassist Mats Paulsen og trommeslager Jon Even Schärer, kom da tilbake på banen med EPen «Attersyn». Den fikk knallanmeldelser, med erklæringer som at Gåte hadde sluppet «ny musikk i majestetisk forkledning», og at dette ganske enkelt var et «kjærkomment gjenhør» med ett av norgeshistoriens mest unike band. Med sin finurlige miks av norsk folkemusikk og storslått rock med Gunhilds massive dialekt-stemmeprakt er dette noe som ikke det kan nektes for. Dette er en suksessoppskrift som de har med seg nå som de slipper første singel fra deres kommende tredjeplate - 18 år etter «Iselilja» kom ut. Singlen «Kom no disjka» er basert på urgammel, norsk kauking byr på alt man kan ønske seg fra en Gåte-låt - og litt attåt. Hør "Kom no disjka" av Gåte her!