Drabant Music signerer med Oslo Ess, Savoy og Anja Garbarek

Tiden flyr, og det nærmer seg nå snart to år siden Drabant Music startet opp. Vi er stolte av å representere flere store og kjente, så vel som nyetablerte og fremadstormende artister, band og produsenter.

Vi vokser stadig, og nå ønsker vi Oslo Ess, Savoy og Anja Garbarek velkommen til oss!

Oslo Ess

Foto: Paal Audestad

Oslo Ess - landets travleste punkrockere - skøyt fart inn i 2016 med albumet Konge uten ei krone som fikk umiddelbar topplassering på VG-lista og høy radiorotasjon med singlene «Amerika», «Napoléon» og «Trøbbel». Nå er bandet i gang med innspillingen av sitt femte album som vil være klart til våren 2018.

Første singel fra det kommende albumet - «Leter etter deg» - slippes 1. desember!

Savoy

Foto: Jason Brandenberg

Savoy er tilbake etter en 10 år lang pause! Frode Unneland, Lauren og Pål Waaktaar-Savoy albumdebuterte som bandet 'Savoy' i 1996 med det kritikerroste albumet Mary Is Coming som solgte til gull her til lands. Etter fulgte Lackluster Me (1997), Mountains Of Time (1999), Reasons to Stay Indoors (2001), Savoy (2004) og samlealbumet Savoy Songbook vol. 1 (2007). Bandet har blitt belønnet med svært gode anmeldelser og to Spellemannpriser.

Nå er de klare med sitt sjette studioalbum - See The Beauty In Your Drab Hometown - som slippes 12. januar 2018! Den første singelen fra albumet heter «Night Watch» og slippes allerede 24. november.

Anja Garbarek

Foto: Bjørn Opsahl

Anja Garbarek har alltid vært en konstant utfordrer innen det musikalske kunst- og poputtrykket, der hun har søkt, skapt og komponert nye visuelle, musikalske, teatralske uttrykk, som hun har fremført med en sjelden detaljrikdom - både på scenen og på plate - hver eneste gang hun har kommet med noe nytt.

Det er nå 12 år siden hennes siste album Briefly Shaking, og vi er glade for å melde at hun nå er i gang med et nytt album som har tittelen The Road Is Just A Surface. Albumet kommer neste høst, men den første singelen vil være klar allerede i februar.

Drabant Music representerer deLillos, Waaktaar & Zoe, Viktor Wilhelmsen, Undr, Raga Rockers, Frøder, The Modern Times, The Dogs, Inge Bremnes, Marcus Dale, daelen, Tommy Tokyo, CC Cowboys, Gåte, Jess Morgan, Pine Lake, Orbo, Munroe/Knutsen, Casa Murilo, Magnus Berg, Lila, Knut Anders Sørum, Natasja Holmboe, Edeema, Beckstrøm Kvartett, Samuelsen, Zuma og Michael Krohn.

Foto: Paa Audestad
Foto: Jason Brandenberg
Foto: Bjørn Opsahl

Sterke nye låter fra Jess Morgan15.6.2018 13:07Pressemelding

"Blue Jay" og "Valentina" er årets tredje utgivelse fra folk/singer-songwriter-talentet Jess Morgan, og er minst like lett å like som årets tidligere utgivelser fra briten. Disse låtene er et resultat av en tre-dagers togtur fra Winnipeg til Toronto i Canada som ble brukt på å skrive musikk mens Jess fortapte seg i det majestetiske landskapet hun befant seg i. Dette er en tur som hjalp henne med å samle seg igjen etter et brudd. Når Jess lager musikk skriver hun sjeldent om kjærlighetssorgen. "Blue Jay" og "Valentina" er begge vakre unntak. Hør låtene her!

The Dogs slipper ny låt og vinyl!15.6.2018 09:53Pressemelding

The Dogs tok som alltid ansvaret med å gi det nye året en real pangstart med albumet «The Grief Manual». Nå sørger de også for å ikke gå stille gjennom sommeren ved å slippe dobbelt-singelen «We Were Made Out Of Loss» på 7" vinyl! For fans er dette en essensiell del av samlinga, ettersom den inneholder ett tidligere uutgitt spor fra albumets innspilling. «Whatever Your Dreams Are» er ypperlig slow rock som er lekkert akkompagnert av strykere, og som har det samme høykvalitets-stempelet som bare The Dogs leverer her til lands. Hør låtene, inkludert "Whatever Your Dreams Are", her! Vinyl i salg nå.

Gåte bruker urgammel norsk kauking på ny singel15.6.2018 08:41Pressemelding

12 års stillhet ble brutt i fjor da Gåte bestemte seg for å gjøre et svært etterlengtet comeback. Bandet, som nå består av søsknene Gunnhild og Sveinung Sundli, samt gitarist Magnus Børmark, bassist Mats Paulsen og trommeslager Jon Even Schärer, kom da tilbake på banen med EPen «Attersyn». Den fikk knallanmeldelser, med erklæringer som at Gåte hadde sluppet «ny musikk i majestetisk forkledning», og at dette ganske enkelt var et «kjærkomment gjenhør» med ett av norgeshistoriens mest unike band. Med sin finurlige miks av norsk folkemusikk og storslått rock med Gunhilds massive dialekt-stemmeprakt er dette noe som ikke det kan nektes for. Dette er en suksessoppskrift som de har med seg nå som de slipper første singel fra deres kommende tredjeplate - 18 år etter «Iselilja» kom ut. Singlen «Kom no disjka» er basert på urgammel, norsk kauking byr på alt man kan ønske seg fra en Gåte-låt - og litt attåt. Hør "Kom no disjka" av Gåte her!

Ny singel fra Zuma er endelig her8.6.2018 10:12Pressemelding

Det var intet mindre enn gode nyheter da Zuma skrudde på synthene igjen i fjor, og returnerte med "Ocean". Dette er et navn mange vil kjenne seg igjen i fra tidlig 2000-tallet hvor de hadde radiohiter som «Pearl» og «Joy In The City», samt hadde to Melodi Grand Prix-opptredener med vokalist Alexander Stenerud. Nå er han sammen med makker Henrik Njaa tilbake igjen med en ny, mørk og deilig singel. "Brothers In Blood" bringer med seg det rene 80-talls synthpop-lydbildet som de har blitt hyllet for og som har gjort at de har markert seg som ledende innenfor sin sjanger i Norge. Nyt Zumas nye singel "Brothers In Blood" her!

Loveshack feirer 20 år med debutsingel1.6.2018 10:53Pressemelding

I over to tiår har Loveshack vært garantister for god stemning. Coverbandet, som består av fem erfarne musikere fra Skjetten, Oslo, Trondheim og Bergen, møttes for første gang for å spille sammen under Moldejazz sitt uoffisielle program i 1998. Helt siden de stod der har de hatt ett felles mål: underholde seg selv og publikum, koste hva det koste vil. Ikke bare klarte de det da, de gjør det hvert eneste minutt de tilbringer på en scene, om lag 1500 konserter senere. For å feire 20 år gjør Loveshack noe helt spesielt: de slipper sin aller første låt! "Get Up" er alle idealene og kvalitetene ved bandet oppsummert i musikkform, og målet er som tittelen sier: at du skal bli med på moroa og gleden Loveshack formidler. Det er noe som er vanskelig å motstå når du hører denne låta. – "Get Up" handler om å leve i øyeblikket, og ta sjansen på noe du ikke har tørt før. Rett og slett leve litt på kanten, eller som vi i Loveshack pleier å si: Få ræva'ri ut på gulvet, eller get the f*** out, sier ba

Nytt album fra CC Cowboys er ute nå!1.6.2018 10:03Pressemelding

Et av landets aller største band gjennom tidene, CC Cowboys, er endelig ute med sitt 11. studioalbum! "Perfekt Normal" er en plate der bandet har latt seg inspirere av spontaniteten og råheten fra 60/70-tallets klassiske rock-innspillinger. Albumet er så og si spilt inn live i studio, og resultatet er musikk der du hører at de går tilbake til røttene sine med en moderne tvist. Hør "Perfekt Normal" her! Dette er også et tidvis nært og personlig album for frontfigur og låtskriver Magnus Grønneberg. Ifølge ham handler disse låtene om både politikk, savn, sorg og svik. At livet er både trist og fint, deilig og vanskelig, hele tiden. "Perfekt Normal" har for ham sittet ett stykke unna å få til, men det som kom ut av det er mer bunnsolid, genuint og sterkt håndverk fra CC Cowboys i form av 12 låter. Flere av låtene er allerede sluppet som singler, og både “Hun er havet”, “Det magiske ordet unnskyld” og "Jeg vil vite alt" er blitt godt tatt i mot på norske radiostasjoner og av folket. CC Cowb