Donald utgir verdens minste tegneserie! Målet er å komme i Guiness rekordbok.

Gjeldende World Guinness rekord for verdens minste tegneserie lyder på 2,58 x 3,7 cm og ble utgitt i Nederland i 1999. For å komme inn blant de mange verdensrekordene må denne tegneserien trykkes i 1000 eks, og med en pris på kun kr 10 per stk så tror redaktør Marius Molaug at de skal bli utsolgt.

Det bittelille Donald-bladet måler kun 2,5 x 3,5 cm, inneholder tjue Donald-tegneseriesider og er skrevet av den norske Donald-forfatteren Gaute Moe.

– Jeg har alltid visst at jeg ikke skriver stor litteratur, men at det skulle bli verdens minste hadde jeg aldri trodd, sier Donald-skaper Gaute Moe i en kort kommentar.

– Tenk hvis Donald tar steget inn i Guinness rekordbok! Vi regner med å selge ut det rekordlave opplaget på rekordtid! forteller verdens minste Donald-redaktør Marius Molaug.

Det er 70 år siden det første Donald-bladet kom ut i Norge. En del av feiringen er nettopp denne utgivelsen.

Den offisielle minioppmålingen av den nye Guinness World-rekorden finner sted i Donald-butikken på Skøyen i Oslo 24.11 kl. 12!

- Vi elsker norske rekorder! Og ingenting ville vært kulere enn selveste Donald i Guinness World Records. Heia Donald! sier Dilani Vamapahan som er salgs- og informasjonssjef for barn og ungdom i Vigemostad & Bjørke.

LANSERING AV VERDENS MINSTE TEGNESERIE!

Lørdag 24.november kl. 12!
Karenslyst Allé 7 på Skøyen
- Salg av verdens minste tegneserie!
- Donald-skaper Gaute Moe signerer serien sin!
- Offisiell GUINNESS WORLD RECORD-måling av bladet!
- Konkurranser og moro for de minste!
- Mikro-popkorn og minislush!
Alle små (men også store) er hjertelig velkommen!

Opplaget er i minste laget og prisen veldig lav: kun 10 KR.
Førstemann til minimølla!
For bitte litt mer info, kontakt Donald-redaktør Marius Molaug. Mail:marius.molaug@egmont.com Tlf: 92 23 11 06