Donald og B-gjengen i Oslo!

HJELP og GISP! For første gang i verdenshistorien kommer B-gjengen på besøk til Oslo! De b-ryktede b-andittene er selvsagt ikke her på ferie, de har nemlig skumle planer om å naske til seg både skulpturer fra Vigelandsparken (Svigerandsparken) og det berømte maleriet Skrik (Snik) fra Munchmuseet (Skunkmuseet.)

I Donald-historien følger vi den elleville skurkejakten gjennom Oslos gater, via Holmenkollen, Vigelandsparken, Aker Brygge, Slottet og Operaen.
I ANDledning Oslo-besøket er det også laget et eget Donald-duckifisert kart over Oslo:
”Velkommen til Fjonslo – en ANDerledes by”

Skrik! Tyveri på Skunkmuseet!
B-gjengen ducker selvsagt ikke bare opp i Donaldbladet, de er i Oslo i virkeligheten også!
– I følge rykter planlegger de å bryte seg inn og naske med seg det berømte maleriet SNIK på Munchmuseet lørdag 24. klokka 12!
–  Da kommer også Norges eneste Donaldtegner Arild Midthun for å lære bort tegneferdighetene sine og løse krimgåten sammen med barna.
– Det vil bli eget tegneverksted og barna får diamanter!
– Vi deler ut Donaldblader og eget Fjonslokart.

Uke 25 utkommer Donaldbladet ”B-gjengen i Oslo”
Bladet er i salg fra mandag 19.juni–1.juli

Innhold i bladet:
- Forside med Fantonald + B-gjengen i Vigelandsparken
- Historie med B-gjengen og Fantonald i Oslo. B-gjengen stjeler SKRIK og skulpturer fra Vigelandsparken.
Historien er innom Holmenkollen, Vigelandsparken, Aker Brygge, Slottet, Operaen.
- Egen plakat: Duckifisert Oslo-kart med tøyseversjoner av severdigheter og bydeler
”Velkommen til Fjonslo – en ANDerledes by

Kontakt redaktør Marius Molaug