Donald Duck knekker lesekoden med nytt blad!

Generasjoner av norske barn har lært å lese med Donald. Nå relanseres et eget Donald-blad for de som er i ferd med å knekke lesekoden. Denne uken utkommer første nummer av nye Donald Duck Junior!

- Alle barn har et forhold til Donald Duck, og med denne spesialtilpassede serien håper vi å gjøre vårt for å styrke barns lesekunnskaper og utvikle den første lesegleden. For enkelte barn kan leseterskelen i hovedbladet Donald Duck & Co være litt høy med mye tekst og til tider avansert språk, da er Donald Junior perfekt! forteller Marius Molaug, redaktør for Donald Duck & Co.

Kvalitetsprodukt

Donald Duck Junior er tilrettelagt for gøyal lesetrening, med gode, visuelle Donald-historier brukket om til store ruter og mindre tekst enn Donald Duck & Co. Innholdet skrives og tegnes av serieskaperne som også lager historier for hovedbladet.

I tillegg til tegneserier inneholder bladet gøyale og lærerike redaksjonelle sider skrevet av fageksperter som fysiker Andreas Wahl, værekspert Eli Kari Gjengedal og barnepsykolog Ylva Linde.

– Vi tar barna på alvor. Derfor er det viktig for oss at dette er et kvalitetsprodukt! Vi legger betydelige ressurser i utviklingen av historier, dialog, korrekt språk og å få tak i de beste skribentene, slik at dette blir en utgivelse i ekte Donald-tradisjon som vi alle kan være stolte av, sier bladets redaktør Silje Standal.

Donald Duck Junior er i salg fra mandag 7. januar. Bladet vil komme ut tolv ganger i året.

For mer info, kontakt:
Silje Samdal, redaktør Donald Duck Junior: silje.j.jackson@egmont.com