DNT har fått 330 000 flere ut på tur

Den Norske Turistforening (DNT) og NorgesGruppen inngikk samarbeid med felles mål om å få 100 000 flere ut på tur. Ett år før tiden er det ambisiøse målet mer enn oppnådd.

Ferske tall fra DNT viser at deltagere på DNT-aktiviteter økte fra 920 000 i 2015 til 1 075 000 i 2016. Det vil si en økning på 155 000 første året av samarbeidet. Økningen var 50 prosent høyere enn ventet - og det på halve tiden! Som om ikke det var nok, så fortsetter oppgangen. I 2017 var det 175 000 flere deltakere på DNTs turer og aktiviteter sammenlignet med 2016.

Turkatalog med årets turperler
Tirsdag 13. mars lanserer DNT Turkatalogen, en samling av sommerens aller flotteste turer. Katalogen trykkes i 200 000 eksemplarer og er et viktig verktøy for å få flere – og nye grupper med ut på tur. Katalogen kan hentes gratis i alle KIWI-butikker i landet. Som seg hør og bør inviteres leserne med på 150 turer, i året hvor DNT markerer sitt 150-årsjubileum.

– Målet med katalogen er å inspirere flere til å oppleve norsk natur, gjennom fantastiske bilder og gode turbeskrivelser fra hele landet. Katalogen inneholder også gode råd om planlegging av turen og pakking av sekken, sier generalsekretær Nils Øveraas.

Når ut til flere sammen
Turkatalogen er et samarbeid mellom DNT og KIWI.

– Vi er glade for å ha nådd målet om å få 100 000 flere ut på tur. NorgesGruppen har som ambisjon å gjøre det enklere å spise sunnere og bidra til bedre folkehelse, og det gir både mer kraft og større muligheter når vi samarbeider med en stor medlemsorganisasjon som DNT, sier Runar Hollevik, konsernsjef i NorgesGruppen.

• NorgesGruppen ble turpartner med DNT 1. januar 2016.
  • DNT og NorgesGruppen satt følgende mål da de inngikk samarbeid:
    • 100.000 flere nordmenn på tur innen 2018
    • Enda større utvalg av frukt og grønt på DNTs betjente hytter
    • Garantert god kaffe på alle DNTs betjente og ubetjente hytter
  • Medlemsvekst for DNT:
    • 2016: Opp 7,6 prosent, 290 790
    • 2017: Opp 6,1 prosent, 308 408

Karenslyst alle 12-14
OSLO

Våre kjedekonsepter står på hver dag for å gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser, og bidra til grønne og sunne valgmuligheter.

NorgesGruppen gir forbrukerne valgfrihet gjennom supermarkeder, distriktsbutikker og lavprisbutikker. I tillegg tilbyr MENY, SPAR og Joker netthandel. NorgesGruppen gir konkurransedyktige betingelser og sterke kjedekonsepter til kjøpmenn. Effektiv varelevering og et godt vareutvalg fra ASKO sikrer kjøpmenn over hele landet et godt driftsgrunnlag. NorgesGruppen sysselsetter over 27 000 medarbeidere i egeneid virksomhet og mer enn 40 000 totalt når ansatte i kjøpmannseide butikker inkluderes. Nøkkelverdiene til NorgesGruppen er ansvarlig, samarbeidsorientert og kundeorientert. Selskapet opererer i Skandinavia med hovedfokus i Norge.

Varene folk vil ha
NorgesGruppen fylte 20 år i 2020, men bygger på 150 års erfaring som grossist og detaljist. I dag er kjernevirksomheten engros- og detaljvirksomhet innenfor daglige forbruksvarer. Alle ledd i verdikjeden – fra innkjøp og produksjon, via distribusjon, til handlekurv – jobber mot ett og samme mål: å imøtekomme kundenes behov.

Leverer effektivt til alle deler av landet
NorgesGruppen har 1200 samarbeidspartnere som spenner fra store merkevareleverandører til små produsenter av lokalmat. Mangfoldet av leverandører gjør at vi kan tilby noe for enhver smak. Egne merkevarer fra selskapene UNIL, Joh Kaffe, Matbørsen og Bakehuset gjør vareutvalget i våre butikker unikt.

Til butikker for alle, der folk bor
NorgesGruppen har butikker for alle behov, enten det er lave priser, kvalitetsprodukter, raske løsninger eller inspirasjon til store matopplevelser. Vi har lavpriskjeden KIWI, supermarkedkjedene MENY og SPAR, og nærbutikkjeden Joker. Over halvparten av butikkene er eid av selvstendige kjøpmenn, og vi er tilstede
med butikker i 88 prosent av landets kommuner.

Følg pressemeldinger fra NorgesGruppen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NorgesGruppen