NorgesGruppen

DNT har fått 330 000 flere ut på tur

Del

Den Norske Turistforening (DNT) og NorgesGruppen inngikk samarbeid med felles mål om å få 100 000 flere ut på tur. Ett år før tiden er det ambisiøse målet mer enn oppnådd.

Ferske tall fra DNT viser at deltagere på DNT-aktiviteter økte fra 920 000 i 2015 til 1 075 000 i 2016. Det vil si en økning på 155 000 første året av samarbeidet. Økningen var 50 prosent høyere enn ventet - og det på halve tiden! Som om ikke det var nok, så fortsetter oppgangen. I 2017 var det 175 000 flere deltakere på DNTs turer og aktiviteter sammenlignet med 2016.

Turkatalog med årets turperler
Tirsdag 13. mars lanserer DNT Turkatalogen, en samling av sommerens aller flotteste turer. Katalogen trykkes i 200 000 eksemplarer og er et viktig verktøy for å få flere – og nye grupper med ut på tur. Katalogen kan hentes gratis i alle KIWI-butikker i landet. Som seg hør og bør inviteres leserne med på 150 turer, i året hvor DNT markerer sitt 150-årsjubileum.

– Målet med katalogen er å inspirere flere til å oppleve norsk natur, gjennom fantastiske bilder og gode turbeskrivelser fra hele landet. Katalogen inneholder også gode råd om planlegging av turen og pakking av sekken, sier generalsekretær Nils Øveraas.

Når ut til flere sammen
Turkatalogen er et samarbeid mellom DNT og KIWI.

– Vi er glade for å ha nådd målet om å få 100 000 flere ut på tur. NorgesGruppen har som ambisjon å gjøre det enklere å spise sunnere og bidra til bedre folkehelse, og det gir både mer kraft og større muligheter når vi samarbeider med en stor medlemsorganisasjon som DNT, sier Runar Hollevik, konsernsjef i NorgesGruppen.

Fakta

  • NorgesGruppen ble turpartner med DNT 1. januar 2016.
  • DNT og NorgesGruppen satt følgende mål da de inngikk samarbeid:
    • 100.000 flere nordmenn på tur innen 2018
    • Enda større utvalg av frukt og grønt på DNTs betjente hytter
    • Garantert god kaffe på alle DNTs betjente og ubetjente hytter
  • Medlemsvekst for DNT:
    • 2016: Opp 7,6 prosent, 290 790
    • 2017: Opp 6,1 prosent, 308 408 

Kontakter

Bilder

Om NorgesGruppen

NorgesGruppen
NorgesGruppen
Karenslyst Allé 12-14
0213 OSLO

(+47) 24 11 31 00http://www.norgesgruppen.no

Våde kjedekonsepter står på hver dag for å gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser, og bidra til grønne og sunne valgmuligheter.
Vi har ulike kjedekonsepter i det norske markedet; lavprisbutikker, supermarkeder og distriktsbutikker. Våre konsepter i dagligvare er KIWI, MENY, SPAR og Joker. Deli de Luca, MIX og Jafs er servicehandelskonseptene.

Ca. 1 800 dagligvarebutikker over hele landet, hvorav ca. 1 020 er kjøpmannseide, tilbyr mat- og drikkevarer fra hele spekteret av store internasjonale leverandører til norske lokale leverandører. Effektiv varelevering gjennom ASKO og et godt vareutvalg skal sikre kjøpmenn over hele landet et godt driftsgrunnlag.

NorgesGruppen sysselsetter 28 000 ansatte i egeneid virksomhet og nærmere 40 000 totalt når ansatte i kjøpmannseide butikker inkluderes.

Følg saker fra NorgesGruppen

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra NorgesGruppen

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom