DNB forlenger avtale med EVRY

(Oslo, 9. juli 2018) DNB forlenger avtalen med EVRY om drift av kjernebank og sentrale banksystemer på stormaskin med ett år. Avtalen har en kontraktsverdi på NOK 350 millioner, med opsjon på ytterligere ett år.

Wiljar Nesse EVP Financial Services EVRY

DNB og EVRY har inngått en kontrakt som forlenger nåværende avtale om drift av kjernebank og sentrale banksystemer på stormaskin med ett år. Den opprinnelige avtalen som løper til 20.05. 2019 er nå forlenget til 20.05. 2020 med opsjon på ytterligere ett år. Den nye kontrakten har en verdi på cirka NOK 350 millioner.

– Digitalisering og teknologi står høyt på dagsordenen i DNB. Tilgang på robuste, sikre og skalerbare IT-løsninger er et nødvendig fundament for vår digitale forretningsutvikling og for å kunne gi våre kunder markedets beste banktjenester, sier Alf Otterstad, konserndirektør for IT i DNB.

EVRY har gjennom mange år levert banktjenester til DNB, som neste generasjon betalingsplattform, kort og kortrelaterte tjenester, inkludert sikkerhetsløsninger og transaksjonsovervåking.

– Jeg er svært glad for at EVRY får fornyet tillit fra Norges største bank. DNB har bevist at de kontinuerlig utvikler seg for å ligge i forkant av det kundene etterspør. Vi ser frem til å være en partner for drift av dagens løsninger, samt bistå i utviklingen av fremtidige digitale tjenester som ivaretar banken og deres kunder på best mulig måte, sier Wiljar Nesse, konserndirektør for Financial Services i EVRY.

Wiljar Nesse EVP Financial Services EVRY, tlf. +47 934 48 116
Viola Hellström VP Communications Financial Services, EVRY, tlf. + 46 73 708 1727
Thomas Midteide, Konserndirektør Media & Marketing, DNB, tlf. +47 962 32 017

Om DNB
DNB er Norges største finanskonsern og tilbyr finansielle produkter og tjenester bl.a. innenfor utlån og innskudd, fond og kapitalforvaltning, livsforsikring og pensjonssparing, betalings- og finansieringstjenester, eiendomsmegling og tjenester knyttet til penge- og kapitalmarkedet.

Wiljar Nesse EVP Financial Services EVRY

EVRY er et ledende nordisk IT-service og programvareselskap med mer enn 10.000 kunder i både privat og offentlig sektor. Mer enn fem millioner mennesker i Norden bruker daglig løsninger levert av EVRY. Gjennom en sterk lokal tilstedeværelse med dyp teknisk og forretningsmessig innsikt, er EVRY en drivkraft for kundeinnovasjon og fornyelse. EVRY omsatte for 12,6 milliarder kroner i 2017 og har ca 8 500 ansatte i ni land. Hovedkontoret ligger på Fornebu utenfor Oslo, og aksjene er notert på Oslo Børs’ hovedliste. www.evry.com.