Distribunal Langhus er REMA 1000s beste distribunal

Gode resultater og trygg levering sikret distribunalen på Østlandet prisen som Årets Distribunal 2017.

Hvert år kårer REMA 1000 landets beste distribunal, en tittel som bæres med stolthet i REMA Distribusjon. For å nå helt til topps må man levere høy service til Kjøpmenn, ha kontroll på kostnadene og skape en trygg og god arbeidsplass for alle medarbeidere.

Årets distribunal hadde den beste leveringsgraden og var en soleklar vinner. Det er en stolt gjeng fra Langhus som mottar prisen torsdag kveld.

- Årets distribunal har levert god service til Kjøpmenn i året som har gått. Lavt sykefravær og god kostnadskontroll beviser trivsel og god produktivitet i et år med endringer, sier Beate Storsul, administrerende direktør i REMA Distribusjon.

- Tusen takk – denne har jeg ventet lenge på! Med meg har jeg et team bestående av både unge og gamle, og som er veldig bra, sier Trond Eikeland, fra scenen.

Sammen med prisen Årets Distribunal, mottar vinnerne en sjekk på kr. 100.000. I tradisjonen tro velger vinnerne å donere premien til et godt formål, som de ansatte stemmer frem.

I fjor var det Distribunal Bergen som stakk av med seieren.

FAKTA:
Hvert år samles alle Kjøpmenn i REMA 1000 sammen med sitt støtteapparat for å dele informasjon og hente inspirasjon til året som kommer. I år avholdes riksmøtet på Gardermoen. Prisen Årets Distribunal kåres av REMA Distribusjon.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2017 (inkl. franchiseomsetning) for 89 milliarder kroner, sysselsetter 37 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Sterk innsats gir gode resultater for REMA 1000 i 20184.4.2019 08:00:00 CESTPressemelding

- 2018 har vært året der vi klatrer på mange måter. Vi vokser mest av dagligvarekjedene, noe som er et resultat av hardt arbeid og en enorm laginnsats fra alle i REMA 1000. Det er vi veldig stolte av, sier administrerende direktør i REMA 1000 AS, Ole Robert Reitan. I 2018 var den totale butikkomsetningen på nesten 62 milliarder kroner i Norge og Danmark. Markedsandelen i Norge gikk opp til 23,7 prosent og andel i Danmark klatret til 14,4 prosent. - De gode resultatene skyldes innsatsen til et fantastisk sterkt lag av franchisetagere og franchisegiver. Sammen skaper vi store verdier for både lokalsamfunn, kjøpmenn og familier over hele Norge og Danmark, sier Reitan. Det enkle er ofte det beste – REMA 1000 sitt eget slagord og leveregel – viser seg igjen å være det beste. 2018 ble året der vi gikk tilbake til det vi alltid har vært og mest kjent for. Nemlig «Bare lave priser» og «Det enkle er ofte det beste». Det har vist seg å være både morsomt og lønnsomt i året som gikk. - Det forplik