Disse miljøene skal løfte kompetansen i næringslivet

Norges beste næringsklynger skal dele sin kunnskap og kompetanse med bedrifter utenfor klyngene for å bidra til fornyelse, digital transformasjon og omstilling. Innen 13 måneder skal minst 220 bedrifter få tilgang til oppdatert kompetanse, metoder og verktøy.

Målet er å bidra til økt produktivitet, videreutvikling og helt nye produkter, løsninger, og forretningsmodeller. Ordningen Omstillingsmotoren er basert på penger fra Nærings- og fiskeridepartementet.

Etter en grundig vurdering har Innovasjon Norge valgt ut de miljøene som skal gå inn i ordningen med økonomisk støtte og oppfølging fra oss. Statsråd Monica Mæland annonserer vinnerne.

Dato og tid:        onsdag 1. november kl. 09.00 – 10.30

Sted:                     Forskningsparken, Gaustadalléen 21, Oslo, møterom VIA

Program:

09.00                     Oppmøte og enkel servering

09.10                     Velkommen ved divisjonsdirektør Mona Skaret

09.15                     Næringsminister Monica Mæland annonserer vinnerne

09.25                     Hva er målet med Omstillingsmotoren? Ved Mona Skaret

09.35                     Vinnerne og bedrifter forteller om hvordan de har jobbet og skal jobbe for å dele kompetanse

09.55                     Avslutning, mingling og tid for intervjuer

Det blir muligheter for intervjuer med statsråden, folk fra Innovasjon Norge og fra bedriftene etter offentliggjøringen.

Kontaktperson:

Kjetil Svorkmo Bergmann, kjber@innovasjonnorge.no, tlf. 908 20 918.
Gi gjerne beskjed på forhånd om du kommer.

Raufoss-miljøet og Digital Norway skal skape omstilling utenfor næringsklyngene1.11.2017 09:30Pressemelding

Innovasjon Norge har utnevnt to nye grupperinger som skal løfte kunnskapsnivået og bidra til at små og mellomstore bedrifter over hele landet utnytter nye forretningsmuligheter i den digitale transformasjonen. – Nå får klyngene sjansen til å gi noe tilbake, sier divisjonsdirektør i Innovasjon Norge, Mona Skaret. – Gjennom å dele kompetanse, metoder og verktøy bidrar de til at bedrifter utenfor klyngene får nytte av det de har lært og utviklet.