Disruptive Technologies kaprer Google topp - flytter hjem fra Silicon Valley for å bygge topplag for IoT software i Norge

Tarjei Vassbotn er ansatt som VP Software i Disruptive Technologies og styrker dermed selskapets videre utvikling av teknologi som knytter tingene rundt oss til internett (IoT).

BERGEN, (5. juli 2016) - Disruptive Technologies kunngjorde i dag at Tarjei Vassbotn er ansatt som VP Software. Han kommer fra stillingen som Global Head of IoT Developer Relations i Google, basert i Mountain View, Silicon Valley. Fra tidligere har han erfaring som CTO i Scandinavia Online og grunder av flere teknologiselskaper.

“Å få Tarjei med på laget bekrefter at vi gjør noe riktig. Vi er faktisk det første selskapet i verden som virkelig har et produkt som lever opp til forventingene rundt tingenes internett (IoT). Med Tarjei på laget vil vi lykkes med å utvikle banebrytende løsninger for miniatyriserte trådløse sensorer”, sier Erik Fossum Færevaag, grunnlegger og administrerende direktør i Disruptive Technologies.

“Det er først og fremst de enorme mulighetene i selskapets teknologi som gjorde at jeg ikke kunne si nei til en slik mulighet. Når i tillegg teamet består av noen av de fremste hardware folkene i verden, var ikke beslutningen vanskelig å ta. Jeg gleder meg til å starte på oppgaven med å bygge et bunnsolid software team som vil være med å forme fremtiden. Er du blant de aller beste innenfor softwareutvikling vil vi gjerne snakke med deg”, sier Tarjei Vassbotn.

www.disruptive-technologies.com

Om Disruptive Technologies

Disruptive Technologies
Ytrebygdsv. 215
5258 Blomsterdalen

+47 57 98 88 55http://www.disruptive-technologies.com

Disruptive Technologies er et norsk teknologiselskap med hovedkontor i Bergen og 21 ansatte fordelt på flere geografiske lokasjoner. Selskapet er posisjonert innenfor Wireless Sensor Network (WSN) markedet og utvikler ultrasmå trådløse sensorer med enestående egenskaper laget for "Internet of Things" (IoT). Disruptive Technologies har som mål å være den fremste tilbyder av løsninger for å koble alle "ting" til internett og har et globalt markedsperspektiv med kontorer i Bergen, Oslo, Trondheim, Århus og München.