Discovery truer med å slukke sine TV-kanaler

Discovery har i dag varslet at Canal Digitals kunder kan miste deres tv-kanaler i løpet av kort tid. Dersom de pågående forhandlingene mellom Canal Digital og Discovery Networks mislykkes vil ikke Canal Digital ha rettigheter til å distribuere TVNorge og de andre Discovery-kanalene til sine kunder i Norge. Det er ca. en million kunder som i så fall vil bli rammet av dette i Norge fra 1. februar 2016.

De siste månedene har Canal Digital forhandlet for å prøve å komme fram til en avtale uten å lykkes så langt. Canal Digital har allerede strukket seg meget langt i sitt tilbud, men Discovery har kommet med helt urimelige priskrav for sine kanaler.

Canal Digital forhandler på vegne sine kunder for å ivareta at de får et best mulig tv- og underholdningstilbud til en fornuftig pris. Canal Digital ønsker å få på plass en avtale med Discovery så fort som overhode mulig, uten at det skal resultere i store prisøkninger for kundene.

I tillegg til dette har Canal Digital bedt Discovery om en forlengelse av den nåværende avtalen slik at man får mer tid til å forhandle før skjermene eventuelt går i svart, men dette har Discovery avslått. Vi er overrasket og skuffet over at Discovery nå er villig til å la dette gå utover våre kunder og deres tv-tilbud.

Scott Engebrigtsen
Kommunikasjonsdirektør Canal Digital AS