Diplom-Is årets leverandør i Circle K

Diplom-Is ble kåret til årets leverandør da Circle K samlet over 1000 stasjonsmedarbeidere, stasjonsdrivere og medarbeidere fra Servicekontoret til en stor salgssamling på Thon Congress Gardermoen tirsdag 21. mai.

Jens Førli i Diplom-Is mottok hedersbeviset som Årets Leverandør i Circle k fra markedsdirektør Ann Helen Våge og senior kategorisjef Ole Petter Bjørke Tranberg (tv). Foto: Killian Munch

Det var markedsdirektør Ann Helen Våge, som sammen med senior kategorisjef Ole Petter Bjørke Tranberg overrakte pris-diplomet til en svært overrasket og fornøyd Jens Førli, grand old man i is-Norge, mangeårig Circle K-kontakt og en veteran i Diplom-Is.

Diplom-Is ble årets leverandør fordi de er en aktiv samarbeidspartner med fokus på produktutvikling og optimalisering av sortiment.

- Deres salgsapparat har fokus på convenience-kanalen og er aktive bidragsytere på våre stasjoner med oppfølging av isdisker og planogrammer, i tillegg til at de er hjertelig til stede på arrangementer i regi av Circle K sentralt og den enkelte stasjon lokalt, sa markedsdirektør Ann Helen Våge og senior kategorisjef Ole-Petter Tranberg da prisen ble overrakt.

Tranberg forteller at Circle K i året som gikk hadde en sterk salgsvekst i kategorien.
- Iskrem påvirkes selvfølgelig positivt av godt vær i høysesongen, og da er det ekstra viktig at man er klar med velfylte isdisker når go’været slår til. Dette klarte Diplom Is på mesterlig vis i året som gikk og kom også ut med toppscore i evalueringen fra stasjonsdrivere og franchisetakere.

Kriteriene for å bli valgt til årets leverandør er leverandørens evne til å drive kategoriutvikling og innovasjon og skape grunnlag for vekst, kategoriens omsetningsvekst siste år og ikke minst evalueringsscore fra stasjonsdrivere og franchisetakere.