Adstate

Digital trend i gravferdsmarkedet: 60 000 tente digitale lys

Del

Allehelgensdag er for mange en viktig minnedag, der det er tradisjon for å tenne lys på gravene for å minnes de avdøde.

I løpet av de siste årene er det også blitt populært å tenne et digitalt lys for sine kjære. Derfor velger mange pårørende i dag å opprette en minneside for den avdøde, i samarbeide med sitt lokale begravelsesbyrå.

Så langt i år er det opprettet minnesider ved 6 000 dødsfall i Norge, det er skrevet over 23 000 kondolanser og tent nærmere 60 000 digitale lys til minne om de avdøde. Trenden er sterkt økende og vi ser at utviklingen er lik i alle de Europeiske landene vi er virksomme i opplyser Simon Hansen Elvestad, gründer i Adstate som leverer denne digitale løsningen til norske begravelsesbyråer.

For mange familier vil den omtanken som blir vist gjennom et tent lys, være til hjelp og trøst under ellers vanskelige omstendigheter. Vi hadde i sommer en minneside for en ung jente som ble besøkt av 130 000 personer. Det ble tent over 1400 lys og skrevet 600 kondolanser. For hennes familie ble støtten en sterk opplevelse avslutter Simon Hansen Elvestad, som vil oppfordre alle til å besøke kirkegårdene og tenne et lys til minne om nære og kjære. Det er en utrolig vakker og sterk opplevelse å se en gravplass med tente lys, en mørk høstkveld.

Kontakter

Bilder

Last ned bilde
Simon Hansen Elvestad, gründer i Adstate
Simon Hansen Elvestad, gründer i Adstate
Last ned bilde

Om Adstate

Adstate
Adstate
Storgata 2
3210 Sandefjord

920 777 76http://adstate.com/?lang=nb

Følg saker fra Adstate

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Adstate på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.