TINE SATINE SA

Digital løsning gjør dugnaden enklere

Utfordringen ligger i logistikken
Stadig flere idrettslag ønsker seg en sunnere idrettskiosk. Vi ønsker at aktive barn og unge skal ha muligheten til å velge riktig påfyll når de er på cup eller trening. Dette er det egentlig bred enighet om, men det har vist seg vanskelig å gjennomføre i praksis.

– Vi ser at de fleste idrettskiosker drives på dugnad. Arbeidslister, oppskrifter og menyer til idrettskiosken bli ofte distribuert mellom foreldre som stensiler og excelark på print. Endringer tar derfor lang tid, eller forsvinner på veien. Vi ønsker å bidra til å gjøre dette enklere for alle ildsjeler der ute, forteller Ann-Kristin Syversen, sponsorsjef i TINE

TINE lanserte i 2017 konseptet Smart Idrettsmat som skal gjøre det enklere å drive idrettskiosk og bestille inn mat til arrangementer, samt å inspirere til å servere mer variert mat i idrettskiosken.

– Smart Idrettsmat tilbudet ble tatt veldig godt imot av idrettslagene og inntjeningen økte for de som innførte dette, men vi oppdaget at det var en del utfordringer når det kom til logistikken på dugnadssiden. Derfor bestemte vi oss for å løse denne utfordringen både for klubbene, men også for foreldrene, og det er bakgrunnen for utviklingen av Smart planlegger. Det er et fleksibelt organiseringsverktøy for nett og mobil, for enklere å organisere arrangementet og dugnader, avslutter Syversen.

Smart og gratis
– Dugnad utgjør en svært viktig ressurs for idrettslagene våre, og er helt avgjørende for at medlemmene skal kunne få et aktivitetstilbud. Dugnadsånden er viktig å ta vare på fordi den gir følelse av samhold og bidrar til idrettslagets aktiviteter. Vi heier på alle tiltak som kan frigjøre tid på organiseringen, som kan bidra til både økt inntjening for klubbene, gi et mer variert utvalg i kioskene og som i tillegg er gratis. TINE Smart Planlegger er et eksempel på det, sier idrettspresident Tom Tvedt.

Smart Planleggeren finner du ved å gå inn på www.smartplanlegger.no

For mer informasjon ta kontakt med:
TINE SA ved prosjektleder Nina Elvestad på tlf. 988 69 987
Eller TINE pressevakt på tlf. 482 30 994