DIANA KRALL ANNONSERER NYTT ALBUM OG VERDENSTURNÉ

Diana Krall annonserer verdensturné 2017-2018 med nytt album; "Turn Up The Quiet". Det nye albumet feirer et gjensyn med jazz og amerikanske sangtradisjoner.

Den prisbelønte jazzpianisten og anerkjente vokalisten Diana Krall annonserer første runde med datoer for hennes kommende turné som vil vare ut 2018. "Turn Up The Quiet" slippes på Verve Records 5.mai og gjenforener Krall med stjerneprodusent Tommy LiPuma.

Verdensturnéen starter 2.juni 2017 i Minneapolis. Hun kommer til Europa til høsten og starter denne delen av turnéen med konsert i Vejle i Danmark 10.september. For en komplett konsertoversikt, se www.dianakrall.com.

Diana Krall er den eneste jazzvokalisten som har hatt hele åtte album på toppen av Billboard Jazz Albums-listen. Til dags dato har hun vunnet fem Grammy-priser, åtte Juno-priser og solgt over 800 000 album.

10.januar 2018 kommer Diana Krall til Oslo!

Universal Music A/S er verdens, og Norges, største musikk selskap og er operative i hele 77 land. Universal Music Group representerer artister som U2, The Rollig Stones, The Beatles, Taylor Swift, Justin Bieber, Eminem, Lady Gaga, Katy Perry, Rihanna, Robbie Williams, a-ha, Sissel Kyrkjebø, Odd Nordstoga, Bernhoft, Astrid S, OMVR, Broiler m.fl.

Cashmere Cat med nytt stjernesamarbeid16.1.2018 18:08Pressemelding

Kl. 18 slapp Cashmere Cat, Major Lazer og Tory Lanez låta «Miss You». Det er første gang disse tre artistene slipper et spor sammen, men Cashmere Cat og Tory Lanez samarbeidet på låtene «Trust Nobody» og «Throw Myself A Party» i fjor. «Miss You» er co-skrevet av Ed Sheeran som tidligere har vært med å skrive Major Lazers monsterhit «Cold Water». I fjor slapp den norske produsenten sitt kritikerroste debutalbum «9», der han blant andre samarbeidet med The Weeknd, Selena Gomez , Ariana Grande, MØ og Tory Lanez. Han ble nylig nominert til tre Spellemann-priser i kategoriene årets album, årets produsent og årets popsolist. Han er for øyeblikket på turné med MØ i Nord-Amerika.

Noah Kahan debuterer med EP12.1.2018 16:05Pressemelding

Den unge singer-songwriteren Noah Kahan slapp i dag sin debut-EP «Hurt Somebody». Den inneholder blant annet singelen med samme navn, samt en ny versjon der Grammy-nominerte Julia Michaels bidrar med vokal. I tillegg inneholder EP-en de nye låtene «Catastrophize», «Passenger» og «Please». «Hurt Somebody» er produsert av Joel Little, som tidligere har produsert for blant andre Lorde og Khalid. Noah Kahan har vokst opp i den lille byen Strafford i Vermont, og begynte å skrive låter i ung alder inspirert av artister som Paul Simon, Ben Howard og The Lumineers. Han havnet etter hvert på radaren til låtskrivere som Dan Wilson (Adele), Scott Harris (Shawn Mendes) og produsent Joel Little. 21-åringen slapp sin debutsingel «Young Blood» i fjor, etterfulgt av flere enkeltlåter som totalt har fått over 40 millioner streams på Spotify.

Andre smaksprøve fra Turbonegro - Hurry Up & Die12.1.2018 12:58Pressemelding

To uker før utgivelsen av Oslo-bandet´s niende!(!) fullengder ROCKNROLL MACHINE kommer andre smaksprøve fra albumet. ”Hurry Up & Die” er Turbonegro i klassisk format, med høyenergiske riff, baklengsbudskap og supercatchy vokal som ballesparker så det svir - denne gangen er det diverse ekstremsportvarianter som får unngjelde! HØR "HURRY UP & DIE" HER Turbonegro står som en bauta i norsk rock-historie med nesten 30 år på veien, og når den nye skiva slippes 2. Februar 2018 er dette så og si på dagen 20 år etter klassikeren Apocalypse Dudes. Deres niende studioalbum har fått den sedvanlig beskjedne tittelen ”ROCKNROLL MACHINE”. Bandet gjør noen få utvalgte klubbkonserter i Europa og USA i forbindelse med plateslipp, inkludert 4 norske. ROCKNROLL MACHINE TOUR! 09.02: Folken, Stavanger, NO 10.02: USF Verftet, Bergen, NO 16.02: Studentersamfundet, Trondheim, NO 17.02: Rockefeller, Oslo, NO 02.03: Koko, London, UK 03.03: Paradiso Noord, Amsterdam, NL 09.03: Berns, Stockholm, SE 10.03: 50 36, B

Troye Sivan er tilbake med ny musikk11.1.2018 10:06Pressemelding

I dag tidlig slapp australieren låta «My My My!», hans første nye musikk siden 2015. Dette er første smakebit fra Sivans neste album, som slippes denne våren. Han slapp samtidig videoen til låta, som er regissert av Grant Singer som tidligere har laget videoer for blant andre Lorde og The Weeknd. Se videoen nederst i saken. Om «My My My!» sier Sivan: “«My My My!» is a song of liberation, freedom, and love. Throw all inhibition to the wind, be present in your body, love wholeheartedly, move the way you’ve always wanted to, and dance the way you feel – hopefully even to this song!” Debutalbumet “Blue Neibourhood” fra 2015 toppet iTunes-lista i 66 land og etablerte 22-åringen som en verdens fremste unge popstjerner. Albumet fikk strålende anmeldelser og ble kåret til årets beste av Associated Press. Han ble også kåret til en av verdens mest innflytelsesrike tenåringer av TIME.

Queen mottar Grammy Lifetime Achievement Award10.1.2018 15:55Pressemelding

The Recording Academy annonserte i dag vinnerne av Special Merit Award. Prisen gis utøvere som har bidratt av kunstnerisk betydning innen musikken. I løpet av en karriere på over 40 år har Queen toppet hitlister verden over og blitt innlemmet i hall of fames uten sidestykke. Bandet har mottatt flere Ivor Novello Awards, en MTV Global Icon Award, og har innspillinger som er innført i Grammy Hall of Fame: «Bohemian Rhapsody», «We Will Rock You»/«We Are The Champions», sistnevnte brukes fortsatt flittig på idrettsarrangementer og arenaer rundt om i verden. Nylig ble Queen det første bandet noensinne til å selge mer enn seks millioner eksemplarer av et album i Storbritannia med sitt Greatest Hits. Selv med det tragiske tapet av deres unike og talentfulle frontmann Freddie Mercury, er Queen et av de mest ærverdige bandene i rock og pophistorien. Queen, John Deacon, Brian May, Mercury og Roger Taylor, fanget hjerter og erobret hitlistene som ingen andre band i historien, en arv som fortsette

Nominerte til Spellemann 2017 - fra Universal Music9.1.2018 15:20Pressemelding

I dag ble de nominerte til Spellemann 2017 offentliggjort. Utdelingen går av stabelen 25. februar, og Universal Music har en rekke nominerte. Vi gratulerer artistene våre! Årets Låt Astrid S - Think Before I Talk Linda Vidala & King Skurk One - Bængshot Hkeem & Temur - Fy Faen Årets Popsolist Cashmere Cat Årets Popgruppe Seeb Årets Nykommer & Gramo-stipend Hkeem Årets Produsent Cashmere Cat Årets Album Cashmere Cat