Fjord Sound Records

Diamusk slipper sin første singel i dag

5.2.2016 10:01 | Fjord Sound Records

Fredag 5. september 2016 slippes "Brotherhood", den første solosingelen fra bergensartisten Diamusk.

Diamusk (Adisa Zvekic). Foto: Francisco Munoz.
Diamusk - Brotherhood (Official Audio)
Videokanal

Singelen Brotherhood slippes globalt 5. februar 2016 på Spotify, iTunes og de fleste andre digitale plattformer.
Sjanger: Alternativ pop / reggae.
Label: Fjord Sound Records, Bjoa.

Hør Brotherhood her.

Singer/songwriter-artisten Adisa Zvekić startet sin mer enn 20 år lange karriere i det krigsherjede Bosnia på 1990-tallet. Nå er hun sammen med mann og barn bosatt i Bergen og gir nå ut sin første singel som soloartist under artistnavnet Diamusk. Hun står selv for tekst og vokal på Brotherhood, mens komposisjon og arrangement signeres sammen med ektemannen Aldin Hasanović.

I tillegg til det lyriske budskapet som komposisjonen formidler er det som forventet fra Adisa Zvekić ikke noe overfladisk eller lettvint ved teksten. Budskapet motiverer oss alle til å ta ansvar for og kontroll over eget liv, uansett motbør og utfordringer. Brotherhood er en hymne til et samfunn der kjærlighet, tilgivelse og livsmestring er menneskenes viktigste redskaper.

Singelen Brotherhood er en representativ smakebit for det øvrige materialet på det kommende albumet Wadada som slippes til våren.

Radiostasjoner kan laste ned MP3 i 320kbps kvalitet samt elektronisk press kit ved å opprette gratis konto hos iPluggers. For alternative formater og informasjon via e-post, send forespørsel til: mail@fjordsound.com.

Diamusk (Adisa Zvekic). Foto: Francisco Munoz.
Last ned bilde
Diamusk - Brotherhood (singel). Utgitt 5. februar 2016. Label: Fjord Sound Records. Coverdesign: Sallex Peric.
Last ned bilde

Om Fjord Sound Records

Fjord Sound Records
Buavegen 72
5584 Bjoa

Labelen Fjord Sound Records er et varemerke eid av Fjord Sound AS, et plateselskap og musikkforlag lokalisert på Bjoa i Nord-Rogaland. Selskapet ble etablert i desember 2015 og gir ut musikk både digitalt og fysisk. Fokuset er singer/songwriter-artister innenfor sjangerspennet alternativ pop/rock/vokal.

Følg saker fra Fjord Sound Records

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Fjord Sound Records på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Fjord Sound Records